تاریخ: ۱۲:۱۰ :: ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
هفته تساوی‌ها برای نمایندگان گیلان در لیگ دسته یک کشور

تیم های فوتبال ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور، در هفته چهارم این مسابقات برابر حریفان خود به نتیجه مساوی بدون گل دست یافتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته چهارم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور عصر شنبه برگزار شد که تیم ملوان بندرانزلی در یک بازی خارج از خانه به نتیجه مساوی رسید و شهرداری بندرآستارا نیز در یک دیدار خانگی مقابل حریفش به نتیجه مساوی رضایت داد.

در جریان این رقابت ها، ملوانان در یک بازی خارج از خانه مقابل تیم فوتبال رایکا بابل قرار گرفتند که در نهایت این دیدار با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید تا یک امتیاز از این دیدار خارج از خانه را تصاحب کند.

ملوان بندرانزلی که هفته گذشته در یک بازی خانگی توانسته بود قشقایی شیراز را شکست دهد، برای کسب پیروزی در بابل به میدان رفت تا با تصاحب هر سه امتیاز این مسابقه، صدر جدول را در اختیار بگیرد و به روند صعودی خود ادامه دهد.

اما تلاش ملوانان حاصلی جز نتیجه مساوی نداشت. البته ملوانان با همین یک امتیاز نیز، هنوز جزو تیمهای بالای جدولی قرار گرفته و امیدوار است که پیروزی در هفته پنجم، میتواند آنان را به صدر نشینی نزدیک کند.

تیم رایکا بابل نیز که همانند ملوان طعم تلخ شکست را در سه دیدار قبلی خود نچشیده بود، برای کسب یک پیروزی خانگی رو در روی حریفش صف آرایی کرد اما در نهایت حاصل تلاش بابلی‌ها کسب یک امتیاز بود که از نتیجه مساوی بدون گل برابر تیم ملوان رقم خورد.

به هرحال نتیجه مساوی در دیدار تیمهای ملوان و رایکا بابل باعث شد که هر ۲ تیم یک امتیاز از این بازی را کسب کنند و همچنان جزو تیمهای بدون شکست لیگ دسته یک باشند تا بدون باخت، در هفته پنجم مقابل حریفان خود قرار گیرند.

شهرداری آستارا ناتوان از کسب سومین پیروزی متوالی

اما تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان در هفته چهارم این رقابت ها در یک دیدار خانگی در ورزشگاه سردارجنگل رشت رو در روی تیم شمس آذر قزوین (بادران سابق) قرار گرفت که این دیدار نیز با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت.

در این دیدار هر ۲ تیم یک بازی ضعیف و پرخطایی را از خود به نمایش گذاشتند و بیشتر، بازی در میانه میدان جریان داشت که این امر سبب شد تا موقعیت گلزنی در این بازی چندان به وجود نیاید و در نهایت نیز، این مسابقه بدون رد و بدل شدن گل پایان یابد.

این در حالی است که شهرداری آستارا هفته گذشته و در یک بازی خارج از خانه مقابل ماشین سازی تبریز با یک بازی هجومی به پیروزی رسید تا دومین برد متوالی خود را تجربه کند و مترصد پیروزی برابر شمس آذر قزوین بود اما در نهایت به نتیجه مساوی رضایت داد.

شهرداری آستارا اگر در این دیدار خانگی برابر حریفش به برتری می رسید، سومین پیروزی متوالی خود در این رقابت ها را جشن می گرفت و به جمع صدرنشینان لیگ می پیوست اما با کسب تساوی، فاصله این تیم با صدرنشینان افزایش یافت.

فرشاد پیوس سرمربی شهرداری بندرآستارا در نیمه دوم این دیدار بازیکنان هجومی خود را به میدان فرستاد تا بتواند روند بازی را تغییر دهد اما این تعویض ها نیز راه به جایی نبرد تا نتیجه مساوی بدون گل حاصل تلاش این تیم باشد.

از سوی دیگر تیم شمس آذر قزوین که امتیاز تیم بادران تهران را خریداری کرده، وضعیت مناسبی در جدول رده بندی ندارد و تا پایان هفته چهارم، فقط یک امتیاز کسب کرده و با این تساوی خارج از خانه، به دومین امتیازش در این رقابت ها دست یافت تا همچنان جزو تیم های انتهای جدولی باشد.

به هر حال حاصل تلاش نمایندگان گیلان در هفته چهارم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور، کسب ۲ نتیجه مساوی بدون گل بود که البته نتیجه مساوی ملوان ارزش بیشتری دارد چون این نتیجه در یک بازی خارج از خانه کسب شد.

اما نتیجه مساوی شهرداری آستارا چندان برای این تیم رضایت بخش نیست چون این تیم در یک بازی خانگی متوقف شد و از سوی دیگر این نتیجه مساوی، مقابل یکی از تیمهای انتها جدولی کسب شد .

به هرحال طرفداران ۲ تیم ملوان و شهرداری آستارا انتظار دارند که تیمهای محبوبشان با نتیجه پیروزی در بازی های خانگی زمین بازی را ترک کنند تا با کسب نتیجه دلخواه در دیدارهای خارج از خانه، همچنان جزو مدعیان قهرمانی فصل جاری لیگ دسته اول کشور قرار داشته باشند.

تا پایان هفته چهارم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور ، ملوان بندرانزلی با کسب هشت امتیاز در مکان چهارم و تیم شهرداری بندرآستارا نیز با کسب هفت امتیاز در مکان هفتم جدول رده بندی قرار دارند.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم  در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می پردازند که تیمهای ملوان و شهردای بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.

print

پاسخی بگذارید