تاریخ: ۲۱:۰۵ :: ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در انتظار تصمیم سازمان خصوصی‌سازی است

وزیر ورزش و جوانان گفت: بررسی پرونده تیم‌های استقلال و پرسپولیس برای حضور در بورس به پایان رسیده و واگذاری سهام سرخ‌آبی‌ها در انتظار تصمیم سازمان خصوصی‌سازی است.

مسعود سلطانی‌فر روز جمعه در حاشیه افتتاح سالن ورزشی چند منظوره صدرای بندرگز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مستندسازی و گزارشات مالی، برگزاری مجامع و حسابرسی، مستندسازی اموال و املاک ۲ باشگاه به پایان رسیده و تمامی مدارک و گزارشات در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی به عنوان متولی بازار سهام با سازمان بورس و فرابورس در حال بررسی نهایی موضوع هستند تا در بهترین شرایط استقلال و پرسپولیس را وارد بازار سرمایه کنند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به افزایش بهره مندی مردم ایران از اماکن ورزشی در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: سرانه ورزشی کشور با احتساب اماکن ورزشی خصوصی، اماکن ورزشی دستگاه‌های دولتی مختلف و اماکن تحت نظر وزارت ورزش و جوانان، در مدت هفت سال گذشته سه برابر شده است.

سلطانی فر افزود: در ابتدای دولت یازدهم سرانه ورزشی هر ایرانی حدود نیم متر بود که این رقم در حال حاضر به ۱.۵ متر افزایش یافته است.

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی دیماه امسال درباره زمان واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، در فرابورس، گفته بود: علت اعلام نکردن برای تعیین زمان عرضه سهام دو باشگاه به بورس، فراهم شدن اطمینان خاطر به خریداران و سهامداران در بورس است.

دژپسند تصریح کرد: وزارت اموراقتصادی و دارایی باید اطمینان حاصل کند که منافع دو باشگاه و سهامداران در عرضه اولیه به بورس حفظ خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه باید قیمت گذاری دو باشگاه به طور کامل و شفاف و اموال و دارایی‌های آن‌ها نیز مشخص شود، افزود: دلایل تأخیر چندساله بورسی نشدن دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس دقت در تشریفات قانونی وادارای اموال و دارایی‌های دو باشگاه بوده است.

دیدار با استاندار گلستان و تماشای رقابت اسب‌ها در هفته دوازدهم کورس گنبد از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان به گلستان است.

print

پاسخی بگذارید