تاریخ: ۲۲:۵۳ :: ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
پایان مطالعه قطعه اول  طرح تعریض محور آستارا – اردبیل

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: مطالعه قطعه نخست طرح تعریض و چهار خطه کردن محور آستارا به اردبیل، در دو مرحله پایان یافته و مطالعات قطعه بعدی در دست اقدام است.

به گزارش اقتصاد شمال ، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان  محسن عادلی  اظهار کرد: مرحله نخست طرح تعریض و چهار خطه کردن محور آستارا – اردبیل به طول 12 کیلومتر از سه راه روستای عنبران تا پل بهارستان آستارا را شامل می شود.
وی افزود: در این محدوده، عملیات برداشت مصالح و حذف پیچ و خم مسیر، مطابق نقشه آغاز شده و مصالح به دست آمده، در ورودی بارانداز راه آهن آستارا مورد استفاده قرار گرفته است.
عادلی بیان کرد: اجرای این طرح موجب تسهیل تردد، کاهش سوانح جاده ای و رفع ترافیک مسیر ارتباطی استان های گیلان و اردبیل خواهد شد و اداره کل راه و شهرسازی گیلان با جدیت به دنبال تخصیص اعتبارات مصوب آن است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: محور مواصلاتی آستارا به اردبیل شاهراه ارتباطی شمال و غرب کشور است و با توجه به ظرفیت گردشگری و اقتصادی، فعالیت بندر، اداره کل گمرک، راه آهن بین المللی، افزایش روز افزون حجم تردد گردشگران داخلی و خارجی و حمل و نقل کالا در آستارا، تعریض آن محور ضرورتی انکار ناپذیر است و علاوه بر رونق گردشگری و اقتصادی منطقه، در کاهش سوانح جاده ای و تسهیل عبور و مرور موثر خواهد بود.
به گزارش ایرنا ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در مهر ماه امسال از اخذ کد اعتبار ملی طرح بزرگ تعریض محور آستارا – اردبیل و اختصاص 250 میلیارد ریال از محل کمیسیون عمران و تلفیق بودجه به آن خبر داده بود.
او گفته بود که وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری کشور با طرح پیشنهادی وی مبنی بر تعریض محور آستارا – اردبیل موافقت کرده و این طرح بزرگ و ملی در سه مرحله اجرا خواهد شد و با توجه به ملی بودن اعتبارات و اهمیت شاهراه آستارا – اردبیل در حمل و نقل شمال و غرب کشور، عملیات اجرای آن بدون وقفه ادامه خواهد یافت.
داداشی پیش بینی کرده است برای مرحله نخست طرح، بالغ بر سه هزار میلیارد ریال و برای کل آن 10 هزار میلیارد ریال اعتبار ملی هزینه شود و احتمال دارد به خاطر حجم زیاد کار و ضرورت خاکبرداری و گشایش مسیرها مرحله نخست طرح یکسال زمان ببرد.
محور آستارا-اردبیل به امتداد حدود 70 کیلومتر از مسیرهای ارتباطی استان های گیلان و اردبیل و شمال غرب کشور است و قسمت عمده آن به علت گذر از منطقه کوهستانی و پر پیچ و خم حیران آستارا، حجم بالای تردد و سوانح جاده ای را شاهد است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرکز آن با جاذبه های گردشگری و اقتصادی، یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید