تاریخ: ۲۳:۲۵ :: ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران مناطق سیل زده

صندوق بیمه کشاورزی بخشی از خسارات مناطق سیل زده را به طور کامل پرداخت کرده است و تا تکمیل ارزیابی همه مزارع خسارت دیده ادامه خواهد داشت.

به نقل از روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی، درپی رخداد سیل گسترده فروردین ماه ۹۸، در گستره وسیعی از کشور، صندوق بیمه کشاورزی بخشی از خسارات مناطق سیل زده را به طور کامل پرداخت کرده است و به محض دریافت و تأئید گزارش ها، خسارات پرداخت می شود و این روند تا تکمیل ارزیابی همه مزارع خسارت دیده ادامه خواهد داشت.

به منظور حصول دقت و سرعت بیشتر، فن آوری های ماهواره ای سنجش از دور (Remote Sensing) RS و سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) دانش بنیان درارزیابی خسارات اخیر به کار گرفته شده است.

پس از رخداد سیل گسترده اخیر در کشور، اکیپ های تخصصی ارزیابی فنی بیمه کشاورزی در عرصه های سیل زده حضور داشته و در ایام تعطیلات فروردین، ارزیابی خسارات را آغاز کرده و تاکنون ادامه داده اند.

خسارات بیمه گذاران برخی ازمناطق آسیب دیده همچون آق قلا، گمیشان دراستان گلستان و استان های لرستان، مازندران و خوزستان پرداخت شده و مابقی نیز در حال تکمیل فرآیند ارزیابی خسارات و درروند پرداخت غرامات قرار دارند.

در پایان از عموم کشاورزان دعوت می شود تا در طی سال نسبت به تهیه بیمه نامه کشاورزی، از نزدیک ترین شعبه بانک کشاورزی یا دفاتر خدمات بیمه کشاورزی، اقدام نمایند تا در هنگام رخداد خسارت هایی همچون سیل، طوفان، سرما و یخبندان، زلزله و بیماری¬های دام، طیور و آبزیان، امکان دریافت غرامت را از طریق سازوکار آسان بیمه کشاورزی، داشته باشند.

print

پاسخی بگذارید