تاریخ: ۱:۲۱ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
پرداخت ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی /بیکاری ۸درصدی در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: امسال ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان پرداخت و برای چهار هزار و ۴۳۸ نفر از این محل شغل ایجاد شد.

به گزارش اقتصاد شمال،سعید مازندرانی در کارگروه اشتغال گلستان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بیش از ۴۸۱ میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی مصوب کمیته های شهرستانی و کارگروه استانی هم اکنون در بانک ها منتظر گرفتن تسهیلات هستند.
وی بدون اشاره به محل تهیه تفاوت اعتبار اظهار کرد: تاکنون ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده که ۴۳ میلیارد تومان بیشتر از سهم استان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیشترین نمودار فراوانی طرح های معرفی شده به بانک مربوط به پرورش دام سبک و سنگین و کمترین آن مربوط به بخش خدمات، بازرگانی و صنایع تبدیلی است.
مازندرانی افزود: در بخش پرداخت تسهیلات نیز بیشترین فراوانی مربوط به صنایع دستی، پرورش و فرآوری دام و طیور و زنبور داری و فرش دستباف بوده است.
وی با یادآوری در نظر گرفتن ۴۲۷ میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال فراگیر اظهار داشت: گلستان با پرداخت ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات جزو پنج استان برتر کشور قرار دارد.
به گفته وی، گلستان در بخش اشتغال فراگیر ۱۱ میلیارد تومان طرح ملی جدا از طرح های استانی دارد که بزرگترین آن احداث هتل پنج ستاره است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: در بخش مشاغل خانگی هم در نیمه نخست امسال ۱۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای استان تعیین و تا مهر ماه تمام آن جذب و برای هزار و ۹۳۲ نفر شغل ایجاد شد.
مازندرانی ادامه داد: در بحث اعتبارات جدید، امسال ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای استان گلستان تعیین شد که ۱۱ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان از آن به بانک معرفی و در حال پرداخت است.
به گفته وی، بر اساس بررسی سامانه رصد از مجموع سهمیه ۳۰ هزار اشتغالزایی تعهد امسال استان گلستان تاکنون برای ۱۶ هزار و ۲۶ نفر شغل ایجاد شده است.
وی افزود: نرخ بیکاری گلستان در فصل بهار سال گذشته ۱۳،۶ درصد بود که در بهار امسال به ۸،۸ درصد کاهش پیدا کرد و این آمار در تابستان با یک دهم درصد افزایش به ۸،۹ درصد رسید.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید