تاریخ: ۸:۴۷ :: ۱۳۹۶/۰۹/۱۸

بانک آینده از اعطای ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌­های کوچک و متوسط توسط این بانک در ۷ ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

با توجه به نقش بسزایی که بنگاه­ های کوچک و متوسط (SME) در اشتغال­ زایی و ظرفیت‌سازی تولیدی، همچنین بهبود تولید و درآمد ملی در کشور دارند؛ بانک آینده، در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال»، نسبت به تأمین مالی و تقویت اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط، اهتمام کرده است.این بانک، در راستای سیاست­ های اقتصاد مقاومتی، ضمن تبیین و ابلاغ برنامه ­ها و دستورالعمل تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط به تمامی شعب خود؛ علاوه بر پرداخت تسهیلات به متقاضیانی که از طریق تارگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت (کارگروه­ تسهیل و رفع موانع تولید استانی) معرفی شده ­اند؛ با بازاریابی مستقیم، مشتریان واجد شرایط برای راه­ اندازی و توسعه بنگاه ­های کوچک و متوسط را برابر ضوابط اعلام شده از سوی بانک مرکزی ج. ا. ایران، شناسایی و همراهی کرده است.

حاصل این اقدام، در هفت ماهه اول سال جاری، تخصیص بهینه تسهیلات، به یکصد و بیست (۱۲۰) بنگاه کوچک و متوسط، بالغ بر مبلغ ۵۰۰۰ (پنج هزار) میلیارد ریال با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار بوده است.

بنگاه ­هایی که از بانک آینده تسهیلات دریافت کرده اند در ۱۶ استان کشور، شامل استان‌های: آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، تهران، قزوین، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی و یزد، مشغول به فعالیت هستند.

پیامد مستقیم تأمین مالی این بنگاه­ ها، افزایش یا تثبیت اشتغال واحدهای مشمول، فعال نمودن واحدهای غیرفعال، تکمیل و راه­ اندازی طرح ­های نیمه ­تمام تولیدی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد، بوده است.

print
برچسب ها:

پاسخی بگذارید