تاریخ: ۱۰:۰۶ :: ۱۳۹۷/۰۲/۰۹

محمدحسن علمداری گفت: در سال ۱۳۹۶ مجموعاً ۰۰۵ر۴۲۰ فقره قرارداد به مبلغ ۴۵۰ر۱۷ میلیارد تومان، تسهیلات پرداخت گردیده است که نسبت به سال ۱۳۹۵ از لحاظ تعداد ۹% و از لحاظ مبلغ نیز ۹% افزایش داشته است.

بانک مسکن طی سال گذشته موفق شد ۴۳۴ر۹ میلیارد تومان انواع تسهیلات باسپرده و بدون سپرده، برای خرید مسکن به متقاضیان در سراسر کشور پرداخت کند.
مدیر امور اعتباری بانک مسکن در گفت و گو با ما  بیان این مطلب اعلام کرد: بانک مسکن در دوازده ماه سال گذشته بیش از ۴۰۰ر۱۵ میلیارد تومان انواع تسهیلات مسکن به متقاضیان ساخت، خرید و تعمیر آپارتمان و واحدهای مسکونی پرداخت کرد که نسبت به پایان سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۱% افزایش داشته است.

محمدحسن علمداری افزود: در سال ۱۳۹۶ مجموعاً ۰۰۵ر۴۲۰ فقره قرارداد به مبلغ ۴۵۰ر۱۷ میلیارد تومان، تسهیلات پرداخت گردیده است که نسبت به سال ۱۳۹۵ از لحاظ تعداد ۹% و از لحاظ مبلغ نیز ۹% افزایش داشته است.

این مقام مسؤل در بانک مسکن، رشد مثبت در حجم پرداخت انواع تسهیلات بخش مسکن طی سال گذشته را عامل موثری در برون رفت بخش مسکن از رکود در سال ۱۳۹۶ عنوان کرد.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین درباره سهم حوزه­های مختلف بازار مسکن از تسهیلات پرداخت شده نیز گفت: سال گذشته ۲۶ درصد از کل تسهیلات پرداختی در قالب تسهیلات مشارکت مدنی جهت احداث واحد مسکونی پرداخت شد و ۵۴ درصد از کل تسهیلات نیز در اختیار متقاضیان خرید مسکن قرار گرفت. همچنین ۸ درصد از کل تسهیلات پرداختی توسط بانک مسکن نیز در قالب تسهیلات جعاله (برای تعمیرواحد مسکونی) به متقاضیان ارائه شد.

علمداری در این باره تصریح کرد: بانک مسکن سبد تسهیلات را به گونه­ای تعریف کرده که متقاضیان خرید مسکن در صورت نیاز، می­توانند از تسهیلات جعاله بصورت همزمان در کنار تسهیلات خرید مسکن استفاده کنند.

به گفته علمداری در سال گذشته تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده با استفاده از تسهیلات ساخت بانک مسکن، معادل ۸۱۲ر۸۴ واحد مسکونی می‌باشد.

علمداری در این باره تاکید کرد: تعداد تسهیلاتی که بانک مسکن در سال گذشته در قالب فروش اقساطی ناشی از انتقال سهم‌الشرکه به خریداران واحدهای مسکونی مورد مشارکت بانک پرداخت نموده است ۷۴۲ر۱۴۵ فقره می‌باشد.

تسهیلات فروش اقساطی ناشی از انتقال سهم‌الشرکه به تسهیلاتی گفته می­شود که در ابتدا به شکل تسهیلات مشارکت مدنی ساخت، در اختیار سازنده قرار می­گیرد اما بعد از تکمیل و فروش واحدهای نوساز به خریداران، امکان انتقال بخشی از تسهیلات مذکور به خریدار در قالب بازپرداخت اقساطی، فراهم می­شود.

بر اساس آمار اعلام شده توسط مدیر امور اعتباری بانک مسکن، روند ماهانه پرداخت تسهیلات خرید مسکن در سال گذشته نشان می­دهد، بیشترین حجم پرداخت ماهانه این نوع تسهیلات، در اسفند ۱۳۹۶ ثبت شده است که رقم آن بیش از ۷۳۷ر۱ میلیارد تومان بوده است.

print

پاسخی بگذارید