تاریخ: ۸:۲۵ :: ۱۳۹۷/۰۷/۱۱

علی اکبر ولایتی که سال‌ها از جمله رجلان سیاسی کشور محسوب می‌شد که شایسته تصدی جایگاه ریاست‌جمهوری است، چند وقتی است که تحت فشارهای سیاسی قرار گرفته و از سوی هر دوجناح اصولگرا و اصلاح‌طلب مورد نقد و انتقاد قرار می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد شمال ، خبرآنلاین نوشت: همسایه کاخ سعدآباد این روزها از دست دوستان اصولگرایش گله‌مند است. او انتظار نداشت وقتی به خیال خود از موضع انقلابی پاسخی محکم و شرمنده کننده به نق‌زن‌ها و آیه یأس خوان‌ها داد، مقابل سیل واکنش‌ها بی پشتوانه بماند و حتی در لشکر منتقدان برخی چهره‌های خودی را مشاهده کند.

ولایتی چه گفت که واکنش‌ها را برانگیخت؟

علی اکبر ولایتی هفته گذشته در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت «یک عده سعی دارند دلار را به همه چیز ربط دهند در حالی که فقط ۲۰ درصد اقتصاد ما به دلار وصل است. پس با بازگشت تحریم‌های آمریکا از پا نمی‌افتیم. از یمنی‌ها یاد بگیریم که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. به جای لباس لنگ می‌بندد و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است با پای پیاده و سعودی‌ها از دست این‌ها عاجز شدند.»

همین حرف او در فضای مجازی و رسانه‌ای دستاویزی برای انتقام‌گیری‌های سیاسی شد. انتقادهای صریح و آشکار رسانه‌ها و فعالان سیاسی اصلاح طلب عادی به نظر می‌رسید اما رسانه‌های همسو با محمدباقر قالیباف نیز در هجمه به ولایتی کم نگذاشتند که جای بسی تعجب و تأمل داشت چون همسر قالیباف به تازگی رئیس دانشکده علوم انسانی واحد تهران شمال دانشگاه آزاد شد.

نکته مهمتر سکوت سایر رسانه‌ها و فعالان اصولگرا به ویژه پایداری‌چی‌ها بود. نیروهای جبهه پایداری که از همه کاره شدن ولایتی در دانشگاه آزاد به جایگاه و پست رسیده بودند و به بسیاری از مناصب مدیریتی و رسانه‌ای این دانشگاه تکیه زدند، هیچ کدام حتی کوچکترین دفاعی از ولایتی در این ماجرا نکردند و با سکوتی معنادار تخریب شدن چهره او را در عرصه سیاسی کشور به نظاره نشستند.

این اتفاق در حالی است که خبرآنلاین با وجود آنکه موضع حمایتی یا انتقادی نسبت به علی اکبر ولایتی نداشت، اولین و تنها یادداشت حمایتی را در دفاع از او منتشر کرد.

ولایتی سکوت را شکست

«هر کس به طریقی دل ما می‌شکند- بیگانه جدا دوست جدا می‌شکند/ بیگانه اگر می‌شکند حرفی نیست- از دوست بپرسید از دوست بپرسید چرا می شکند» اگر امروز بخواهیم مصداقی برای این بیت شعر پیدا کنیم، علی اکبر ولایتی بهترین گزینه است.

او بعد از یک هفته تحمل طعنه و کنایه ها نهایتا کاسه صبرش لبریز شد و در اطلاعیه‌ای نوشت: « از غرض‌ورزان که نه دلشان به حال ملت یمن سوخته است و نه ملت ایران، انتظاری نیست، اما از دلسوزانی که عمری تلاش مجاهدانه شخصیتی که کارنامه درخشانی در دلگرم ساختن جبهه مقاومت در داخل و خارج از کشور داشته است، شکری است با شکایت که باید با مرور مواضع روشن ایشان، نکته‌دانی خود را به نمایش می‌گذاشتند و ناروا بر فردی که مواضع روشنی در اعتقاد به ایستادگی مردم ایران دارد و به نمایندگی آنان این ایستادگی را بارها و بارها در عرصه دیپلماسی کشور به نمایش گذاشته است، نمی‌تاختند و ناروا خُرده نمی‌گرفتند و با غرض‌ورزان همزبانی نمی‌کردند.»

در مجموع علی اکبر ولایتی در وضعیتی مورد هجمه رسانه‌ای و تبلیغاتی قرار گرفته که اگر سخن او دقیق مورد توجه قرار می‌گرفت، به بستر برداشت‌های غیرمنصفانه همراه با تخریب بدل نمی‌شد.

print

پاسخی بگذارید