تاریخ: ۱۴:۴۳ :: ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
کارتهای بازرگانی در گیلان پایش می شوند

سرپرست اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت گیلان با بیان اهمیت کارتهای بازرگانی بعنوان سند مهم تجاری از پایش نحوه استفاده از این کارت ها در استان خبر داد.

محمد فیض روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: کارت بازرگانی یک سند مهم تجاری معتبرو تنها مجوز واردات و صادرات کالا  است؛ از اینرو بایستی در نحوه استفاده از این کارت ها دقت لازم انجام شود.

وی استفاده از کارت بازرگانی دیگران (اجاره ای) را خلاف مقررات عنوان و  خاطرنشان کرد: دارنده این کارت  دارای مسئولیت های زیادی است که توصیه می شود که اگر به منظور کمک به دیگران و یا با درخواست افراد دیگر برای دریافت کارت بازرگانی مواجه شدید از واگذاری کارت خود به دیگران به هر شکل و نحو ممکن خودداری کنید.

 سرپرست اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت گیلان گفت:  در حال حاضر در استان گیلان ۶۵۰ کارت بازرگانی صادر شده،  فعال است.

فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان  نیز  اردیبهشت امسال  گفته بود ، کارت‌های بازرگانی مشکوک به اجاره، ابتدا تعلیق و سپس ابطال می شوند.

استان گیلان به جهت مجاورت با بازار پر جمعیت و قابل نفوذ کشورهای C.I.S ،همچنین طرح کریدور شماره ۹ که اقتصاد کشورهای حوزه آسیای میانه را به سایر کشورهای جهان پیوند می دهد، ظرفیت بزرگی  برای صادرات است.

طی  شش ماه نخست امسال ۳۳۱ هزار و ۲۵۲ تن کالا به ارزش اقتصادی ۱۸۱ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۹۴۳ دلار از طریق گمرکات استان صادر شده است.

print

پاسخی بگذارید