تاریخ: ۶:۵۳ :: ۱۳۹۶/۰۹/۰۸

در هنگام گم شدن کارت های عابر بانک و یا مورد سرقت واقع شدن آن اولین چیزی که به ذهن مشتری و دارنده کارت می رسد این است که می بایست هر چه سریع‌تر آن را مسدود و یا غیرفعال کند.

این بدان جهت است که سارقان و یا هکرها اطلاعات بانکی می‌توانند با روش‌هایی حسابهای کارت های عابر بانک را خالی کنند.

به همین جهت خوب است که در این نوشته راه های مسدود سازی کارت های عابر بانک در مواقع ضروری به خصوص در هنگام سرقت و یا گم شدن آن را مرور کنیم.

راه های مسدود کردن کارت های عابر بانک تقریباً در همه بانکها و موسسات مالی و اعتباری از ۵ روش زیر خارج نبوده و معمولاً به همین راه ها می توان کارت ها را مسدود کرد.

تماس تلفنی به شماره تلفن بانک آن بانک و موسسه مالی و اعتباری که البته خوب است مشتریان دارای کارت عابر بانک برای یک بار هم که شده با مراجعه به هر یک از شعب خدمت تلفن بانک را برای خود فعال تا در هنگام نیاز به مسدود سازی کارت از آن استفاده کنند.

همچنین در هنگام استفاده از همراه بانک گزینه‌ای در داخل آن قرار داده شده است که می توان کارت عابر بانک را مسدود نمود. یکی دیگر از روش های الکترونیکی که میتوان کارت عابر بانک را مسدود نمود اینترنت بانک است که البته مشتری باید پیش از این این خدمت را برای خود فعال کرده باشد. هم اکنون در بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و در خودپردازهای آنان نیز گزینه مسدود کردن کارت های عابر بانک با وارد کردن شماره کارت ۱۶ رقمی میسر شده است.

روش های گفته شده برای مواقع ضروری می باشد و یکی از راه هایی که از همه ساده تر نیز می باشد مراجعه به شعبه و درخواست صدور کارت المثنی میباشد که با این اقدام کارت مورد سرقت واقع شده خود به خود غیر فعال خواهد شد.

print

پاسخی بگذارید