تاریخ: ۱۲:۳۳ :: ۱۳۹۷/۰۹/۱۶

جیپ، لندروور و حتی فورد و شورولت از برخی جنبه‌ها به خاطر توانایی آفرود محصولات خود شناخته شده‌اند. خریداران این دسته از پیکاپ ها و شاسی بلندهای توانا بیشتر در جنگل‌ها و خارج از جاده حضور دارند .

سرویس خودرو اقتصاد شمال:جیپ، لندروور و حتی فورد و شورولت از برخی جنبه‌ها به خاطر توانایی آفرود محصولات خود شناخته شده‌اند. خریداران این دسته از پیکاپ ها و شاسی بلندهای توانا بیشتر در جنگل‌ها و خارج از جاده حضور دارند؛ اما باید این نکته را مدنظر داشت که همه‌ی خودروهای قدبلند توانایی‌های آفرود یکسانی ندارند. برخی محصولات کیا، تویوتا و حتی رولزرویس که از نظر افراد زیادی تنها برای حمل خانواده‌ها طراحی شده‌اند می‌توانند توانایی آفرود سورپرایز کننده‌ای داشته باشند. ما ۱۵ نمونه از این خودروها را خدمت شما عزیزان معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید!

بنتلی بنتایگا ۲۰۱۹

15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

این شاسی‌بلند احتمالاً اولین گزینه برای آفرود نیست چراکه قیمت بالایی دارد. در واقع بهای بنتایگا از ۲۲۹ هزار دلار آغاز می‌شود؛ اما می‌توان با آن به دل جنگل زد. سیستم چهار چرخ محرک فول تایم این خودرو به همراه پکیج سفارشی All-Terrain که شامل تنظیمات آفرود متفاوت است می‌تواند با دوربین ۳۶۰ درجه و گارد سفارشی تکمیل شود تا بنتایگا روح خشن‌تری داشته باشد.

اما بنتایگا بدون این سیستم‌ها هم تواناست چراکه از دیفرانسیل مرکزی تورسن، دیفرانسیل عقب باز، کنترل حرکت در سرپایینی و سربالایی و سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم سود می‌برد.


ب ام و X5 2019

15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

نسل جدید این شاسی‌بلند خودرویی بزرگ‌تر و برجسته است؛ و زمانی که بحث سیستم تعلیق پیش آید X5 تواناتر از هر زمان دیگری نشان خواهد داد. با وجود سیستم چهار چرخ محرک xDrive، حالت رانندگی جدید صخره و پکیج سفارشی آفرود، X5 دارای دیفرانسیل عقب قفل شونده و سیستم تعلیق بادی تنظیم‌پذیر و محافظ‌های زیر بدنه است.


جی ام سی آکادیا ۲۰۱۹

15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

این خودرو برادر شورولت تراورس محسوب می‌شود اما به روش خود خودرویی توانا بوده و دستی بر آتش دارد. با وجود پکیج سفارشی All-Terrain آکادیا از سیستم چهار چرخ محرک ویژه، آپشن انتخاب حالت رانندگی و کنترل حرکت در سرپایینی سود می‌برد.


داج دورانگو ۲۰۱۹

15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

اگرچه جیپ در گروه خودروسازی فیات-کرایسلر از نظر آفرود حرف اول را می‌زند اما دورانگو نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. این خودرو فاقد تریم ویژه‌ی آفرود و سیستم چهار چرخ محرک استاندارد است اما با وجود گیربکسی که دنده‌سنگین دارد و پلتفرمی که در گرند چروکی هم بکار رفته، دورانگو از ورود به گل‌ولای ترسی ندارد.


اینفینیتی QX80 2019

15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

همانند لکسس LX، اینفینیتی QX80 خیلی کراس اوور نبوده و به سمت شاسی بلندها تمایل دارد؛ اما با اینکه این خودرو از تاریخچه‌ی آفرود شرکت‌هایی همچون جیپ یا لندروور برخوردار نیست اما در آفرود بسیار تواناست. QX80 دارای سیستم تعلیق مستقل و بادی برای هر چهار چرخ و رینگ‌های ۱۸ اینچی در مدل پایه است.


جگوار آی پیس ۲۰۱۹

15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

این کراس اوور الکتریکی به خاطر توانایی‌های خود در داخل جاده شناخته شده اما هنوز هم محصولی از جگوار لندروور بوده و بنابراین می‌تواند در آفرود هم توانا ظاهر شود. آی پیس می‌تواند حدود ۲۰ اینچ در آب غوطه‌ور شود که بهتر از سوبارو اوت بک می‌باشد.

زاویه‌ی حمله‌ی ۱۶ درجه‌ای خودرو خیلی چشمگیر نیست اما با وجود سیستم چهار چرخ محرک، آی پیس قادر است آفرود را تجربه کند. همین موضوع را نمی‌توان درباره‌ی دیگر خودروهای الکتریکی گفت.


جیپ رنگید ۲۰۱۹

15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

ما می‌دانیم که محصولات جیپ به خاطر آفرود خود شناخته می‌شوند اما بسیاری از خریداران در بحث آفرود به رنگید کوچک و دوست‌داشتنی فکر نمی‌کنند. پلتفرم این خودرو با فیات پاندای اروپایی مشترک است. رنگید با تریم تریل هاوک خودرویی تواناست و از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و می‌تواند تا ۱۹ اینچ در آب غوطه‌ور شود. زاویه‌ی حمله‌ی این خودرو ۳۰٫۵ درجه است.


کیا سورنتو ۲۰۱۹

15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

کیا با تیزرهای تبلیغاتی ساخته شده برای سورنتو به قابلیت‌های آفرود آن اشاره کرده است. در مشهورترین تیزر این خودرو شاهد عبور سورنتو از دروازه‌ی جهنم هستیم که یکی از سخت‌ترین بخش‌های مواب می‌باشد. سورنتو توانایی‌هایی دارد که برای یک خودروی کراس اوور کاربردی غیرمنتظره می‌باشد.


لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹

15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

دیگر کراس اوور لوکس و گران‌بهای دنیای خودرو لامبورگینی اوروس است که به‌طور سورپرایز کننده‌ای در بحث آفرود هم توانا ظاهر می‌شود. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین توربوی این خودرو قدرت ۶۴۱ اسبی داشته و با همراهی سیستم چهار چرخ محرک و حالت‌های مختلف رانندگی باعث می‌شوند اوروس در آفرود سربلند باشد.


لکسس LX 2019

15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

بله لکسس LX یک کراس اوور نیست و طراحی بدنه روی فریم آن بسیار به شاسی بلندها می‌ماند؛ اما این خودرو اولین انتخاب خریدارانی که به دنبال آفرود هستند نمی‌باشد. برای این کار بیشتر به سمت لندکروزر می‌روند؛ اما اجازه ندهید که ظاهر لوکس این خودرو شما را گول بزند چراکه لکسس بسیار تواناست. سیستم چهار چرخ محرک، سیستم تعلیق دوبل جناغی و مستقل با فنرهای پیچشی و ارتفاع سواری قابل تنظیم از جمله ویژگی‌های برجسته‌ی LX می‌باشند.


مرسدس بنز GLE 2020

15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

آفرود کردن با شاسی‌بلندی لوکس که قیمت حدود ۶۰ هزار دلاری دارد یک تمرین احمقانه به نظر می‌رسد اما GLE از این نظر شما را سورپرایز خواهد کرد. سیستم تعلیق جدید E-Active به همراه حالت صخره‌نوردی مرسدس باعث شده‌اند GLE حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.


میتسوبیشی اوت لندر اسپورت ۲۰۱۸

15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

این محصول میتسوبیشی که در ایران و برخی بازارها با نام ASX به فروش می‌رسد، شاید سن بالایی داشته باشد اما هنوز هم در بحث آفرود گزینه‌ی قابل‌تأملی است. با ارتفاع ۸٫۵ اینچی از سطح زمین، اوت لندر اسپورت یک پله بالاتر از رقبای هم‌تراز قرار می‌گیرد. این خودرو همچنین پهن‌تر و طویل‌تر از اکثر رقبای خود بوده و به‌صورت سفارشی از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد.


رنجروور اووک ۲۰۱۹

15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

برخلاف برادران بزرگ‌تر و تواناتر، رنجروور اووک احتمالاً اولین گزینه‌ی خریداران کراس اوورهای لوکس و خشن نخواهد بود. با وجود سیستم چهار چرخ محرک فول تایم و زاویه‌ی حمله‌ی ۲۵ درجه‌ای و غوطه‌وری ۱۹٫۷ اینچی، اووک رقیب بسیاری از کراس اوورهای این لیست است. مهم‌ترین نکته هم اینکه اووک یک رنجروور است.


رولزرویس کولینان ۲۰۱۹

15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

با قیمت ۳۲۵ هزار دلاری، احتمالاً با کولینان به فکر صخره‌نوردی و گلی شدن نخواهید افتاد اما چرا باید فکر کرد کولینان نمی‌تواند آفرود کند؟ این رولزرویس قدبلند دارای حالت آفرود ویژه برای صخره‌نوردی سبک بوده و ارتفاع آن برای مسیرهای سخت قابل تنظیم است.


تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹

15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

راو ۴ همیشه به عنوان یکی از خشن‌ترین گزینه‌های کلاس خود مطرح بوده است؛ اما نسل جدید این خودرو در تریم های لیمیتد یا ادونچر از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد. ویژگی‌هایی همچون کنترل حرکت در سرپایینی باعث اعتمادبه‌نفس راننده می‌شوند و ارتفاع مناسب از سطح زمین نیز به معنی پشت سر گذاشتن موانع بزرگ است. رینگ‌های ۱۹ اینچی بزرگ و لاستیک‌های ویژه نیز خشونت بیشتری را به همراه می‌آورند.

print

پاسخی بگذارید