تاریخ: ۲۲:۳۶ :: ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
کرونای جهش یافته انگلیسی به گیلان رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اعلام مشاهده یک بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در این استان گفت: تست کرونای یک خانم ۷۱ ساله اهل منجیل که همراه داماد خود به یکی از بیمارستان‌های البرز مراجعه کرده بود، از نوع جهش یافته انگلیسی گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ارسلان سالاری شامگاه یکشنبه در یک سالگی بیماری کووید ۱۹ در گفت و گوی ویژه خبری از شبکه استانی افزود: تست ۱۲ نفر از  اعضای این خانواده را به انستیتو پاستور ارسال کرده‌ایم ضمن اینکه همه این افراد در قرنطینه هستند.

وی با اعلام اینکه طی یک سال اخیر افزون بر ۳۲ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند، اظهار داشت: در این مدت حدود ۴۹ هزار بیمار کرونایی سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت افزون بر ۱۰۰ هزار تست پی سی آر و ۴۰ هزار تست رپید در مراکز فعال ۱۶ و ۲۴ ساعته خدمات جامع سلامت استان گیلان انجام شده است.

دکتر سالاری با اشاره به مشاهده موارد ویروس انگیسی در کشور عنوان کرد : با توجه به اینکه شدت ابتلا به این ویروس در مقایسه با کرونای معمولی بیشتر است باید تا مراقبت های بهداشتی و رعایت دستورالعمل های پیشگیری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار داشت: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا در اماکن عمومی تحت نظارت بهداشت ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته در حالیکه بسیاری از اماکن از جمله حمل و نقل، بازار و مراسم های عروسی تحت نظارت ما نیست.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های پیشگیری از انتشار ویروس در سطح استان پایین است، خاطر نشان کرد: با توجه به بروز ویروس کرونای انگلیسی ، نگران خیز جدید بیماری هستیم لذا برای در امان ماندن ، رعایت پروتکل های بهداشتی جدی است.

۱۸۰ هزار سالمند گیلانی غربالگری شدند

دکتر سالاری در ادامه با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی ویژه غربالگری ۳۰۰ هزار سالمند در گیلان اظهار داشت: تاکنون ۱۸۰ هزار سالمند در اجرای این طرح غربالگری شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیاز به مراقبت داشتند و ۶۲۵ نفر تحت قرنطینه قرار گرفتند.

هم اکنون حدود ۳۶۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

print

پاسخی بگذارید