تاریخ: ۶:۵۳ :: ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
کشف جسد جوان ۱۹ ساله

این مرد جوان چهار روز پیش حین ورود به حریم رودخانه کرج غرق شد.

خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد که جسد جوان ۱۹ ساله پس از چهار روز تفحص امروز دوشنبه در رودخانه کرج کشف شد.

محمدیساولی لحظاتی پیش به خبرنگار ایرنا گفت : این مرد جوان چهار روز پیش حین ورود به حریم رودخانه کرج غرق شد که بلافاصله تیم های امدادی عملیات جستجو را آغاز کردند.

وی ادامه داد: سرانجام بعد از ظهر امروز جسد این جوان در محدوده آبگیر بیلقان رود خانه کرج کشف و تیم های آتش نشانی این جسد را از آب بیرون آوردند.

جسد متوفی در اختیار نیروی انتظامی و پزشکی قانونی قرار گرفت .

امروز نیز یک پسر بچه پنج ساله در رودخانه کرج غرق شد که جسد وی توسط امدادگران هلال احمر و مردم کشف و از آب بیرون آورده شد.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ نفر در رودخانه های استان البرز جان خود را از دست داده اند .

این درحالی است که دستگاه های اجرایی و امدادی استان البرز با نصب بنر و تابلوهای هشدار دهنده از مردم و گردشگران خواسته اند به حریم رودخانه های البرز ورود نکنند.

به گفته داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز ، امسال به دلیل بارش های فراوان سطح آب رودخانه های استان البرز بالا آمده و مردم و گردشگران باید از حضور در محدوده این رودخانه ها پرهیز کنند.

وی گفت : با توجه به آب شدن برف ها در ارتفاعات ، میزان دمای آب رودخانه های کوهستانی البرز به ویژه رودخانه های کرج ، طالقان ، برغان و کردان در سطح پایینی بوده که ورود به داخل آب سبب انجماد سریع خون در رگ های بدن و از دست دادن تعادل جسمی می شود.

وی اظهار داشت : از سوی دیگر شدت جریان آب و پایین بودن دما حتی برای افرادی که به فن غواصی و شنا مهارت دارند خطرناک بوده و به همین دلیل عملیات امداد و نجات برای غرق شدگان هم با مشکلات فراوانی همراه است.

سال گذشته ۲۸ نفر در رودخانه های استان البرز جان خود را از دست دادند.

قرار گرفتن رودخانه و سد کرج در حاشیه جاده گردشگری کرج – چالوس سبب شده تا بسیاری از مردم و گردشگران به حریم ومحدوده این رودخانه خروشان و خطرناک ورود کنند که حوادث غم انگیزی تاکنون رقم زده است.

print

پاسخی بگذارید