تاریخ: ۲۳:۲۸ :: ۱۳۹۸/۰۸/۱۶

کلنگ احداث اولین زورخانه استاندارد گیلان عصر پنجشنبه توسط محمدباقر نوبخت در رشت به زمین زده شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان این مراسم اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که در اولین روز از امامت حضرت مهدی (عج) کلنگ احداث زورخانه گیلان در رشت به زمین زده شده است.

محمدباقر نوبخت افزود: امیدواریم که این زورخانه در بازدهی زمانی بسیار کوتاه به بهره برداری برسد تا ورزشکاران این منطقه بتوانند از وجود این زورخانه بهره برده و به این ورزش اصیل ایرانی بیشتر مانوس و آشنا شوند.

وی ادامه داد: البته ورزش زورخانه ای و پهلوانی بسیار مقدس است و هنگام ورود به زورخانه همان احساسی را دارم که وارد مسجد می شوم و از زمان ورود تا خروج در زورخانه، خود را در حال عبادت می بینم.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در مراسم گلنگ زنی احداث زورخانه گفت: این مکان با حدود ۱۲۰۰ متر مربع زیربنا در ورودی مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت به بهره برداری خواهد رسید که امروز نیز مراسم کلنگ زنی آن انجام شده است.

مریم بخشی افزود: برای به بهره برداری رسیدن و افتتاح این مجموعه ، اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که این مجموعه در یک طبقه با اسکلت فلزی و شامل سالن اصلی ، جایگاه تماشاگران ، سالن بدنسازی  و بخش اداری و مالی احداث می شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ورزش های زورخانه ای و پهلوانی ریشه در تاریخ و فرهنگ ما دارد و احیای این ورزش ایرانی اسلامی ضروری است، این اداره کل به عنوان متولی اصلی ورزش برای صیانت از این میراث گرانمایه و زنده نگهداشتن رفتار و منش پهلوانی در میادین جامعه ورزشی، تصمیم بر احداث این مجموعه را گرفت.

print

پاسخی بگذارید