تاریخ: ۱۱:۳۵ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
کمبود عرصه توسعه شهرک های صنعتی آستانه اشرفیه را با مشکل روبرو کرد

مدیر شهرک های صنعتی آستانه اشرفیه گفت: کمبود عرصه های صنعتی ، توسعه شهرک ها و کارگاه های صنعتی موجود در این شهرستان را با مشکل روبرو کرده است.

علی حیدری توکلی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، ایجاد زیرساخت های صنعتی و واگذاری آن به صاحبان صنایع را از وظایف شرکت شهرک های صنعتی عنوان و خاطرنشان کرد: ضروری است به منظور توسعه شهرک های صنعتی در این منطقه ، در خصوص تهیه عرصه های صنعتی همکاری لازم از سوی متولیان امر و به ویژه اداره منابع طبیعی صورت گیرد.

وی تامین برق واحدهای صنعتی  را از دیگر مسائل موجود در این منطقه خواند و افزود : عدم تامین برق مورد نیاز  واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی و کارگاهی در این شهرستان روند اجرای طرح های صنعتی ، تولیدی و خدماتی را با مشکل جدی روبرو کرده است.

به گفته وی ، هم اکنون تامین برق صنعتی از خواسته های مهم صاحبان صنایع فعال در شهرک ها و واحدهای صنعتی این شهرستان است که انتظار می رود این مشکل به نحو مطلوب بر طرف شود.

حیدری با اشاره به اینکه مشکلات واحدهای صنعتی در این منطقه در کارگروه رفع موانع تولید استان و همچنین شهرستان با جدیت پیگیری می شود افزود: ۱۵۱ واحد صنعتی هم اکنون در  شهرک  صنعتی نقره ده ، ناحیه صنعتی پرکاپشت یاورزاده و مجتمع کارگاهی این شهرستان موجود است که از این تعداد ۸۵ واحد به بهره برداری رسیده اند.

مدیر شهرک های صنعتی آستانه اشرفیه،  مساحت مجموع شهرک های صنعتی و کارگاهی در این منطقه را ۵۶ هکتار اعلام و تصریح کرد: واحدهای صنعتی فعال در این شهرستان در زمینه تولید محصولات سلولزی ، لبنی ، شیمیایی ، کشاورزی ، غذایی فعالیت دارند و  برای حدود ۷۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید