تاریخ: ۲۰:۴۶ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۷

فرماندار چالوس با انتقاد از کم کاری بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی گفت: سهم چالوس از طرح اشتغال فراگیر حدود 32 میلیارد تومان بوده که به علت کم کاری برخی از بانک ها میزان جذب این میزان تسهیلات رضایت بخش نیست.

 سرویس سردبیری اقتصاد شمال،محمدناصر زندی در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس افزود: برخی از بانک های شهرستان شامل ملت، صادرات و سپه تاکنون در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر خوب عمل نکرده اند.
وی گفت: این موضوع به اطلاع استاندار مازندران رسانده شد و مدیران ارشد استان نیز این موضوع را با جدیت در حال پیگیری هستند و به طور قطع بانک ها باید پاسخگوی این قضیه باشند.
دولت تدبیر و امید در دی ماه سال گذشته با هدف تثبیت سکونت گاهها ، رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در روستاها ، طرح اشتغال روستایی و فراگیر و برای نام نویسی جویندگان کاردر کشور، سامانه کارا را راه اندازی کرد و برهمین اساس از منابع صندوق توسعه ملی حدود 12 هزار میلیارد تومان در این بخش در نظرگرفت.
بر اساس آمار منابع رسمی، سهم استان مازندران از این میزان تسهیلات حدود 350 میلیارد تومان اعلام شده است.
فرماندار چالوس همچنین با اشاره به تاکید استاندار مازندران مبنی بر افزایش نشاط اجتماعی در جامعه به مسئولان شهرستانی توصیه کرد تا این موضوع را در دستور کار قرار دهند، ضمن اینکه روزهای چهارشنبه ساعاتی را برای ورزش کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی پیش بینی کنند.

شهرستان چالوس با جمعیتی دست کم 130 هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید