تاریخ: ۱۱:۲۶ :: ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
۱۵۵ طرح  در رشت تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشت گفت: تاکنون پرداخت تسهیلات اشتغالزیی در بخش اشتغال پایدار روستایی و فراگیر شهرستان از سوی بانک ها، به ۱۵۵ طرح تعلق گرفته است.

علی لقمانی  در بیستمین جلسه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت افزود: تاکنون ۷۷۳ طرح به مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومان در بخش اشتغال پایدار روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.
وی با بیان این که از مجموع طرح های معرفی شده در بخش اشتغال پایدار روستایی به بانک ها، ۳۲ طرح به مبلغ هفت میلیارد و ۴۱۳ میلیون تومان برگشت داده شد، افزود: ۲۵۲ طرح نیز به ارزش ۱۹ میلیارد و ۸۶۹ میلیون تومان مصوب شد که به ۱۴۳ طرح به مبلغ هفت میلیارد و ۹۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.
لقمانی درباره طرح ها و تسهیلات اشتغال فراگیر در شهرستان رشت نیز خاطر نشان کرد: در این بخش نیز ۱۲۸ طرح به مبلغ ۱۱۵ میلیارد و ۵۵۴ میلیون تومان به بانک ها معرفی شد، از این تعداد سه طرح به مبلغ ۴۶۳ میلیون تومان توسط بانک ها برگشت داده شد و ۱۲ طرح به مبلغ هشت میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان مصوب و تسهیلات پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون تنها پنج درصد اعتبارات از سهم اشتغالزایی شهرستان رشت جذب شده، خاطر نشان کرد: ضروریست تا بانک ها اهتمام بیشتری در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی داشته باشند.
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار رشت نیز در این جلسه بیان داشت: آمار و عملکرد شهرستان در بخش جذب تسهیلات اشتغالزایی ضعیف است که بایستی بررسی طرح ها، تصویب آنها و پرداخت تسهیلات با جدیدت بیشتری انجام شود.
محمدعلی ویشکایی با بیان این که رشت در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نسبت به شهرستان های دیگر گیلان وضعیت خوبی ندارد، افزود: نتوانسته ایم در بخش تسهیلات اشتغالزایی انتظاراتی را که دست اندرکاران استان و متقاضیان از ما داشته اند را برآورده کنیم.
وی اظهار داشت: انتظار است که دستگاه های مربوطه در شهرستان رشت در بررسی طرح ها و بانک ها باتوجه به محدودیت زمانی در این بخش با جدیت بیشتری ورود کنند.
سهم شهرستان رشت از تسهیلات استان گیلان در بخش اشتغال فراگیر، ۲۲۲ میلیارد تومان و برای اشتغال روستایی ۹۳ میلیارد تومان است.
شهرستان رشت با شش بخش ، ۲۹۳ روستا و ۱۸ دهستان، دارای ۹۳۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۰درصد آنها شهری و ۴۰ درصد روستایی هستند./ایرنا

print

پاسخی بگذارید