تاریخ: ۱۹:۲۸ :: ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
حدود۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید /گیلان رتبه نخست صنایع سلولزی  کشور

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان گفت: از پانزدهم شهریور ماه تاکنون؛ نزدیک به ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید ، به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

فرهاد دلق پوش روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سه شرکت تولیدی صنعت سلولزی در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت  گفت : در حال حاضر از لحاظ تعداد پرداخت در رتبه هفتم و از نظر مبلغ پرداختی رتبه پانزدهم کشور را داریم .

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۸۴۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت شده است، تصریح کرد: سال گذشته از نظر پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی رتبه اول را داشتیم .

دلق پوش با اشاره به برگزاری کارگروه های مختلف برای رونق تولید در استان خاطر نشان کرد: پارسال بیش از ۳۵۷ واحد را در استان احیاء کردیم و در حوزه رونق تولید جایگاه خوبی در کشور دارا هستیم.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته واحدهای تولیدی مختلفی از جمله لیران برک، کاشی خزر  و ایران پوپلین را در استان احیا و از تعطیلی دوباره آنها جلوگیری کردیم.

گیلان رتبه نخست صنایع سلولزی را در کشور دارد

دلق پوش با اشاره به جایگاه صنایع سلولزی استان افزود :  گیلان ازنظرصنعت سلولزی در کشور  جایگاه اول را دارد .

وی یکی از دغدغه های سازمان صنعت ، معدن و تجارتگیلان را تامین مواد اولیه عنوان و تصریح کرد:  سالانه سه میلیون مترمکعب صنایع سلولزی در گیلان تولید می شود که نیاز آن به مواد اولیه حدود پنج میلیون مترمکعب  است و در خوش بینانه ترین حالت ، حدود ۹۰۰ هزار متر مکعب آن از کشت های صنعتی موجود استان تامین می شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان در ادامه گفت : برای تامین مابقی مواد اولیه این واحدهای تولیدی از محل واردات چوب با پوست اقدام می شود و ظرفیت حمل ونقل زمینی ، دریایی و ریلی را برای واردات چوب به استان هم برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر واردات چوب ظرفیت کشت های زودبازده و صنعتی نیز در استان وجود دارد که درصدد هستیم تا حرکتی در این زمینه داشته باشیم.

دلق پوش اضافه کرد: بخش خصوصی ما نیز آمادگی دارد، سرمایه اولیه  و نهال مورد نیاز را  در اختیار کشت کنندگان قراردهد و با آنها از همین زمان قرار داد ببندند.

وی گفت: دولت تعرفه واردات چوب را کاهش داده  اما برای تسهیل در صادرات صنایع سلولزی، باید  کشو رهای مقصد نیز تعرفه های گمرکی شان را کاهش دهند .

 وی با بیان اینکه اولویت دولت حمایت از صنایع است، گفت: در صنعت سلولزی نیز باید تحرک بیشتری داشته باشیم و  اهتمام بر آن است تا تولید استان را ظرف یکسال به پنج میلیون متر مکعب برسانیم.

 دلق پوش با اشاره به  مواهب الهی بسیار گیلان گفت: یکی از سرمایه های  استان سرمایه انسانی است که  سرمایه های بالقوه  دیگر استان را درکنار هم قرار می دهد تا بالفعل شود و در زندگی عموم مردم تاثیر گذار است.

 وی خاطر نشان کرد : در شرایط کنونی اقتصادی کشور ظرفیت هم افزایی و همدلی باید تقویت شود و برای نیل  به مقصد هدف گذاری شده اهتمام همگانی محقق گردد.

 وی یا اشاره  به واحد صنعتی سلولزی  گفت: این واحد سلولزی برای  بیش از ۷۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده اندو برای اولین بار در کشور کارتن هفت لایه تولید می کنند.

بازار به طور مستمر کنترل و نظارت می شود

رئیس سازمان صمت گیلان با  اشاره به تشدید نظارت بر بازار، واحدهای تولیدی و خدماتی  و صنفی گفت: از زمان اصلاح قیمت بنزین تا کنون ؛ از ۱۸۲ مورد شکایت دریافت شده از سامانه سازمان صمت در استان به ۵۳ مورد رسیدگی شده و مابقی نیز در حال رسیدگی است.

وی خاطر نشان کرد:  گیلان در زمینه کالایی بهترین شرایط را دارد و هیچ کمبود کالایی نداریم.

 دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی و ۱۱۰ هزار واحد صنفی در گیلان  فعال است.

پیش از این نشست خبری ؛ اصحاب رسانه به همراه مسئولان سازمان صنعت ، معدهن و تجارت از سه واحد صنعت سلولزی که از محل مواد بازیافتی؛ کارتن  و مقوا تولید می کردند، بازدید کردند.

print

پاسخی بگذارید