تاریخ: ۱۱:۳۲ :: ۱۳۹۷/۰۳/۱۹

مرکز آمار ایران اعلام کرد که در سال ١٣٩۵، ۴۶۹ هزار و ۹۵۰ تصادف در کشور رخ داده که ٣ درصد از تصادف‌ها در لحظه وقوع، منجر به فوت شده است.

مرکز آمار ایران اعلام کرد به طور کلی ٧٠ درصد تصادف‌ها در سال ١٣٩۵، درون شهری بوده است که نسبت به سال ١٣٩١ تغییر معناداری نیافته است. براساس آخرین سالنامه آماری کشور، در سال ١٣٩۵، ۴۶۹ هزار و ۹۵۰ تصادف در کشور رخ داده است که ٣ درصد از تصادف‌ها در لحظه وقوع، منجر به فوت شده که ٢٩ درصد از این فوت‌ها در تصادف‌های درون شهری رخ داده است.

به طور کلی ٧٠ درصد تصادف‌ها در سال ١٣٩۵، درون شهری بوده است که نسبت به سال ١٣٩١ تغییر معنی‌داری نیافته است. ۲۰ درصد از تصادف‌های کشور در تهران، ١٠ درصد در خراسان رضوی، ٨ درصد در البرز، ٧ درصد در فارس و ۶ درصد در استان‌های خوزستان و آذربایجان شرقی رخ داده که جزو استان‌های با تصادف بالا محسوب می‌شود و استان‌های چهارمحال بختیاری با ۴,۴ درهزار از تصادف‌های کشور، قزوین با ۶ در هزار، خراسان جنوبی با ٨ در هزار، کردستان با ٩ در هزار و کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و هرمزگان با یک درصد از تصادف‌های کشور، کمترین میزان از تصادف‌های کشورها در سال ١٣٩۵ را، به خود اختصاص داده‌اند.

print
برچسب ها:

پاسخی بگذارید