تاریخ: ۲۳:۲۱ :: ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
۵۸۲ کیلوگرم از فراورده های دامی در آستانه اشرفیه معدوم شد

رییس اداره دامپزشکی آستانه اشرفیه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ، ۵۸۲ کیلوگرم از فراورده های دامی فاسد و غیر قابل مصرف در این شهرستان کشف ، ضبط و معدوم شد.

سید علی قائمی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت طی نظارت بهداشتی بر یک هزار و ۳۲۰ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی در منطقه ، تعداد ۸ نفر از متخلفان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه با اشاره به این اینکه از آغاز امسال تا کنون ۱۰ هزار و ۸۴۷ راس دام در این شهرستان بر علیه بیماری های مختلف دامی واکسیناسیون شدند ، افزود: مراقبت فعال بیماری ۴ هزار و ۸۶۶ راس دام ، نظارت بهداشتی و شرعی ۴ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۲۳۱ قطعه مرغ در کشتارگاه صنعتی کیسم، نظارت بهداشتی ۳۴ خودرو حامل ماهی تن برای کارخانجات کنسرو سازی و پودر ماهی از جمله اقدامات این اداره طی این مدت بود.

قائمی همچنین به صدور مجوز حمل گوشت مرغ ( گرم و منجمد ) به مقصد داخل و خارج از استان به میزان یک میلیون و ۶۴۴ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم از سوی این اداره اشاره و تصریح کرد: همچنین در این مدت مجوز حمل جوجه یکروزه به میزان ۲ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۸۷۱ قطعه ، تخم مرغ به میزان ۹۳۸ هزار قطعه ، شیرخام به میزان ۱۰۵ هزار لیتر ، کشتار مرغ به میزان یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۰۰ قطعه به مقصد کشتارگاه نیز از سوی اداره شبکه دامپزشکی این شهرستان صادر شده است.

وی در ادامه با تاکید بر نقش شبکه دامپزشکی در حفظ سرمایه عظیم دامی ، بهداشت و سلامت جامعه در برابر عوامل مخاطره امیز بهداشتی اظهار داشت: نیازهای روز جامعه ، فراوانی بیماریهای دامی ، تعداد بیماریهای مشترک منطقه از دام به انسان ، اهمیت پروتئین دامی بهداشتی و سالم برای مصرف انسانی ، رشد طبیعت ، سرعت در تبادل کالا و محصولات مانند دام  ، طیور ، آبزیان ، فرآورده ها و نهاده های آن بین کشورها و همچنین رخداد بیماریهای نوپدید و بازپدید و بیماریهای فرامرزی که با عبور از مرزهای جغرافیایی کشورهای مختلف را تحت تأثیر قرار می دهند این سازمان را به سازمانی حاکمیتی با وظایف گسترده متنوع و حساس در عرصه ملی و بین المللی تبدیل کرده است .

به گفته قائمی ، در شش ماهه اول امسال به منظور اطلاع رسانی عمومی  در خصوص بهداشت و سلامت جامعه ، شش دوره آموزشی ، ترویجی برای گروه های هدف در این منطقه برگزار شد ، ضمن آنکه اقداماتی نیز در خصوص توزیع و نصب  بروشور و بنر با موضوع هشدارهای بهداشتی در این منطقه به انجام رسید.

وی تعداد جمعیت دام سنگین در این شهرستان را ۱۶ هزار راس اعلام و خاطرنشان کرد: یک واحد کشتارگاه طیور ، ۲ کارخانه پودر ماهی ، ۲ کارخانه جوجه کشی ، یک کارخانه تولید محصولات لبنی ،  یک مرکز جمع آوری شیر خام اصلی و ۸ مرکز جمع آوری شیر فرعی ، ۳۰ واحد مرغداری گوشتی ، ۵ واحد مرغداری مادر ، ۱۸۶ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی ،۲ گاوداری صنعتی شیری ، ۳ مزرعه پرورش ماهیان سرد آبی ، ۸ مجوز مزرعه پرورش ماهیان خاویاری و ۲۴ مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی در این شهرستان وجود دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ،  با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر داای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

print

پاسخی بگذارید