تاریخ: ۰:۵۲ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
آخرین ها از  افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت جهت جانماندن از تورم احتمالی سال آتی خبر داد.

به گزارش اقتصاد شمال ،سعید نمکی امشب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: سفری که آمدیم بر مبنای برنامه‌ای است که در سازمان برنامه و بودجه دنبال می‌کنیم چراکه با سفر به استان‌های کمتر توسعه‌یافته نیازمندی‌های استان‌ها را بررسی می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه متأسفانه بحث بودجه کشور ما را غافلگیر کرد زیرا با مصارف حداقلی معلوم و منابع حداقلی نامعلوم مواجه‌ایم، اضافه کرد: در کشور ایران با تنوع اقلیمی و خرده فرهنگ‌ها مواجه هستیم و باید به حوزه‌های هر استانی به صورت مجزا بپردازیم.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه به موضوعات مطرح شده اشاره کرد و بیان داشت: پس از دو هفته جلسه جمع‌بندی برگزار و یک کمیته اجرایی در استان تشکیل خواهیم داد و طبق تفاهم منعقد شده بررسی خواهیم کرد که محورهای توسعه استان را بر چه اساسی دنبال کنیم.

اوضاع بهتر شد کمک‌های بیشتری خواهیم کرد

نمکی از در اختیار گذاشتن کمک‌های بیشتر برای نقاط کمتر توسعه‌یافته در بودجه سال 98 و از سرفصل‌های اعتباری دیگر با توجه به بهتر شدن اوضاع خبر داد و تبیین کرد: بعد از گذشت سه ماه از این تاریخ دوباره سفری به استان خواهیم داشت تا پیشرفت کارها را ببینیم.

وی با اشاره به توزیع ناعادلانه سرانه دانشگاه‌ها، مطرح کرد: قطعا پیگیری خواهیم کرد چرا سرانه‌ها پایین است، قطعا اگر بی‌عدالتی در توزیع منابع ببینم با افزایش تخصیص آن را جبران می‌کنیم.

آقای زنگه پا پس کشید!

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه از تخصیص 850 میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال گذشته خبر داد و گفت: برای اولین بار اعتبار دانشگاه‌ها را تخصیص 100 درصدی دادیم ولی شب آخر از شش هزار میلیاردی که چک کشیدند چهار میلیارد را آقای زنگه چک نکشید و نداد، دو میلیارد دیگر را آقایان مالیات ندادند که با خلق تنگی به خانه رفتیم و تمام خستگی ایام بر تنمان ماند.

نمکی اعلام کرد: این مهم را با تخصیص اضافه‌تر جبران خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت دانشگاه علوم پزشکی دست تنها بماند!

کارمندان دولت از تورم احتمالی جا نمی‌مانند!

وی از افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت جهت جا نماندن از تورم احتمالی سال آتی خبر داد و افزود: در بودجه سال 98، 62 هزار میلیارد تومان برای هزینه‌های عمرانی(در بحث آموزش عالی) کشور کنار گذاشته شده است.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از 108 هزار میلیارد تومانی که در بخش رفاه اجتماعی هزینه می‌کنیم 83 هزار میلیارد تومان در دو صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری هزینه می‌شود، بیان داشت: 75 درصد منابع رفاه اجتماعی به این دو صندوق می‌رود و این در حالی است که در هیچ جای دنیا صندوق‌ها وابسته به دولت نیستند.

نمکی با اعلام اینکه برای اولین بار شش تا هفت درصد قانون کار را برای مستمری‌بگیران 20 درصد کردیم، تبیین کرد: در رابطه با بحث‌های توسعه زیرساخت‌ها، ورزش و گردشگری برای امسال و سال 98 معتقدیم که باید این زیرساخت‌ها تقویت شود.

وی از توسعه گردشگری، کارآفرینی و ایجاد بازارچه‌های محلی را از برنامه‌های جدی سازمان برنامه و بودجه ذکر کرد و یادآور شد: جهت توسعه و بهسازی کتابخانه‌ها، صدا و سیما و دانشگاه فرهنگیان قطعا کمک می‌کنیم.

ترمز پروژه‌ها زیر 50 درصد پیشرفت کشیده شد

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه از توقف پروژه‌های زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و یادآور شد: درصدد ایجاد انگیزه برای مشارکت بخش خصوصی هستیم و از طرف دیگر می‌خواهیم با خرید تضمینی خدمت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی ایجاد انگیزه ایجاد کنیم که پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد.

نمکی اعلام کرد: سه هزار و 600 میلیارد تومان برای بازنشستگان کنار گذاشتیم که با فشار غیرمتعارف این رقم در آموزش و پرورش هزینه شد و توانستیم تا پایان سال 97 را تسویه کنیم.

وی با اشاره به وجود سرمایه نیروی انسانی توسعه‌یافته در خراسان‌جنوبی، مطرح کرد: در کمتر استانی این ظرفیت دیده می‌شود لذا این استان دارای چنین ظرفیت بی‌بدیل است که باید جهت توسعه از آن استفاده کرد.

بدقواره ترین آموزش عالی دنیا!

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه آموزش عالی کشور را یکی از بدقواره‌ترین آموزش‌های عالی در دنیا دانست و تبیین کرد: آموزش‌ها متناسب با نیازهای مملکت نیست و متأسفانه در این زمینه جزیره‌ای عمل و نیروهای تربیت شده نیز مهارت لازم جهت ارائه خدمت را ندارند.

نمکی با اعلام اینکه در بودجه سال آینده بودجه پارک‌های علم و فناوری 72 تا 73 درصد افزایش یافته، تبیین کرد: پژوهشی که در آن گره‌گشایی از نظام خدمت بیرون نیاید و تنها به تولید مقاله اکتفا شود فایده‌ای ندارد بنابراین پژوهش باید راهکار حل مشکلات داشته باشد.

دیگر به نظام سلامت پول نمی‌دهیم!

وی از افزایش 400 درصدی بودجه‌های نظام سلامت خبر داد و با بیان اینکه سال گذشته بیش از 17 هزار میلیارد تومان برای بیمه سلامت هزینه کردیم، اعلام کرد: در نظام سلامت یک سری هزینه‌های بی‌رویه می‌کنیم بنابراین بیش از این نمی‌توانیم در نظام سلامت هزینه و پول تزریق کنیم.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه در بودجه سال آینده 36 هزار میلیادر تومان برای وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها پول گذاشتیم، مطرح کرد: پرونده الکترونیک پزشک خانواده چهار رکن اصلی نظام سلامت است که 20 تا 50 درصد هزینه‌ها را کم می‌کند.

نمکی برای کمبود کلاس‌های درس در استان قول مساعد داد و با اعلام اینکه در خصوص روستاها باید بازنگری صورت گیرد، تبیین کرد: همچنین در خصوص جاذبه‌های توریستی به خصوص اکوتوریسم سه منطقه درمیان و سربیشه، شاسکوه( ایستگاه کله‌بز)، نایبندان طبس( ایستگاه یوز) را به بخش خصوصی نخواهیم داد و به غیر از این نقاط هرکس درخواست داد دعوت می‌کنیم.

منبع:فارس

print

پاسخی بگذارید