گروه: اجتماعی / ویژه
تاریخ: ۱۳:۱۱ :: ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
آستارا پزشک ندارد

رئیس شورای اسلامی آستارا گفت: کمبود پزشک در بسیاری از بخش های بهداشت و درمان این شهرستان ملموس است و امیدواریم با پیگیری مسئولان تامین شود.

پاشا سماپور  در جلسه شورای اسلامی شهرستان با کارکنان شبکه بهداشت آستارا در این شبکه افزود: آستارا از موقعیت ویژه گردشگری برخوردار است و باید نیازهای بهداشت و درمان آن، متناسب با موقعیت مرزی برطرف شود.
وی بیان کرد: برخی از اهالی روستاهای بخش های مرکزی و لوندویل از کمبود تجهیزات و داروی خانه های بهداشت گلایه مند هستند و امیدواریم با نظر گرفتن فاصله روستاها تا مرکز شهر، به این مشکل رسیدگی شود.
وی اظهار کرد: چند ماه از وعده نصب سی تی اسکن بیمارستان 132 تختخوابی آستارا سپری می شود اما محقق نشده و باید در خصوص علت های آن، اطلاع رسانی شفاف صورت گیرد.
سماپور ادامه داد: مرکز درمانی شهر لوندویل با هدف راه اندازی بیمارستان 20 تختخوابی تخریب شد اما اقدام عملی در ساخت آن صورت نگرفته و شهر با کمبود فضای بهداشتی و درمانی مواجه است.
حامد نصرت اللهی عضو شورای اسلامی شهرستان آستارا هم در این جلسه گفت: کمبود پزشک و پرستار با توجه به حجم گسترده خدمات در بیمارستان این شهرستان ملموس و باعث گلایه شهروندان شده است.
وی اظهار امیدواری کرد تکریم ارباب رجوع در بیمارستان آستارا جدی گرفته شده و با مشارکت بخش خصوصی، مرکز گردشگری سلامت راه اندازی شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: خدمات درمانی خانه های بهداشت روستاها محدود است و بیماران در صورت تشخیص به پزشک متخصص ارجاع می شوند و بیشتر روستاهای آستارا دارای خانه بهداشت هستند.
نظام عباسی افزود: ساخت بیمارستان 20 تختخوابی لوندویل جزو تعهدات بنیاد علوی بود و به دنبال عملیاتی نشدن به علت مشکلات مالی، ساخت آن به دانشگاه علوم پزشکی گیلان واگذار و اجرای آن به زودی آغاز خواهد شد.
وی بیان کرد: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان خریداری شده و زیرسازی محل نصب آن در حال انجام است و ظرف سه ماه آینده راه اندازی خواهد شد.
عباسی از شورای اسلامی و شهرداری خواست در ایجاد فضای سبز محوطه بیمارستان آستارا، با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان همکاری کنند.
شبکه بهداشت و درمان آستارا با شش مرکز بهداشتی، یک بیمارستان 132 تختخوابی، 25 خانه بهداشت و حدود 500 نیروی انسانی فعالیت می کند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید