گروه: آرشیو
تاریخ: ۱۹:۳۸ :: ۱۳۹۶/۰۹/۱۴

وزرای خارجه ائتلاف ناتو امروز(سه شنبه) نشستی را در بروکسل آغاز کرده‌اند تا در مورد مسائل مختلف و همچنین قابلیت این ائتلاف برای پاسخ به تهدیدهای امنیتی جدید، مذاکراتی را انجام دهند.

به نقل از پایگاه یورو نیوز این در حالی است که این اجلاس دو روزه تحت الشعاع گزارش‌های اخیر در مورد به خطر افتادن آینده رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در این سمت و احتمال جانشین شدن مایک پامپئو مدیر فعلی سازمان سیا به جای او قرار گرفته است.

با این حال ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو تاکید کرد که این گمانه زنی‌ها تاثیری بر این اجلاس ناتو نخواهد گذاشت،‌ “چرا که هیچگونه سردرگمی نسبت به سیاست خارجی واشنگتن وجود ندارد.”

استولتنبرگ اظهار کرد: به رغم هرگونه گمانه زنی و شایعاتی، وزرای ناتو قادر به تمرکز بر وظیفه اصلی خود و کاری که ما باید انجام دهند، هستند. من کاملا مطمئن هستم اکنون نیز همینطور است چون ما کارهای مهمی در پیش رو داریم، از جمله چگونگی پاسخ به محیط امنیتی که هر چه بیشتر خطرناک و چالش برانگیز می‌شود.

او اظهار داشت: وزاری ناتو به بررسی نحوه افزایش همکاری میان ناتو و اتحادیه اروپا خواهند پرداخت.

وی تاکید کرد: این همکاری همین الان نیز در سطحی بی‌سابقه قرار داشته و به دو نهاد کمک می‌کند به چالش‌های نظیر حملات سایبری و تروریسم و همچنین لزوم تقویت بسیج قوای نظامی پاسخ دهند.

استولتنبرگ در عین حال اظهار داشت که در این نشست وزرای ناتو در مورد تهدیدات جهانی نظیر برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی به بحث خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: کره شمالی در حال تضعیف نظام‌های جهانی کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه است و باید کل جهان حداکثر فشار را بر این کشور وارد کند.

منبع:ایسنا

print

پاسخی بگذارید