تاریخ: ۱۳:۵۹ :: ۱۳۹۸/۰۳/۳۰

شصت و سومین اجلاس مجمع رئیسان شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها از امروز (پنجشنبه) در کلانشهر رشت آغاز شد.

این اجلاس از صبح امروز با آغاز به کار کمیسیون های چهارگانه تخصصی شامل عمران و شهرسازی، حقوقی و شهرسازی، حمل و نقل و خدمات شهری، فرهنگی و شهر هوشمند با حضور اعضای این کمیسیون ها در شورای اسلامی کلانشهر رشت اغاز شده است.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در این باره به خبرنگار ایرنا بیان داشت: در نشست های کمیسیون های تخصصی اجلاس مجمع مشورتی رئیسان شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها، مدل های مشارکت شهروندان در تحقق توسعه شهری و موضوعات مهم کلان و محلی در مناطق مختلف کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه علاوه بر بررسی روند و تحلیل نتایج حاصل از اجلاس گذشته مجمع مشورتی، به انتقال و تبادل تجربیات مجموعه شوراها و مدیریت شهری نیز پرداخته می شود، اضافه کرد: پی گیری انجام تعهدات سایر نهادها در قبال حوزه مدیریت شهری و مباحث خاص مبتلابه کلان‌شهرها و شهرهای مراکز استان‌ها از دیگر موارد دستور کار اجلاس در کمیسیون‌های تخصصی است.

به منظور آشنایی شرکت کنندگان شصت و سومین اجلاس مجمع رئیسان شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها از ظرفیت های عمرانی و فرهنگی کلانشهر رشت، برنامه های متنوع از جمله بازدید از بازار سنتی و بازار هنر و برنامه تئاتر خیابانی در پیاده راه فرهنگی رشت پیش بینی شده است.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس مجمع رئیسان شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها و مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان ها عصر امروز (پنجشنبه) در جریان برگزاری شصت و سومین اجلاس مجمع مشورتی رئیسان شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها حضور می یابند و سخنرانی خواهند داشت.

رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت ۱۱ عضو دارد.

print

پاسخی بگذارید