تاریخ: ۲۲:۵۹ :: ۱۳۹۷/۱۱/۲۲

همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عملیات ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی برق هفت مگاواتی در شهرک صنعتی شماره یک گرگان آغاز شد.

به گزارش اقتصاد شمال ،مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان  گفت که این طرح توسط بخش خصوصی با هدف تامین برق واحدهای تولیدی این شهرک و عرضه مازاد آن به شرکت برق با اعتبار نزدیک به 440 میلیارد ریال اجرا می شود.
حجت اله خلیل زاده اظهار داشت: ساخت بنا و تجهیز نیروگاه سیکل ترکیبی برق (مولد مقیاس کوچک) در صورت تامین اعتبار یکسال بعد به پایان خواهد رسید.
به گفته وی شهرک صنعتی شماره یک گرگان در سرخنکلاته این شهرستان 40 هکتار وسعت دارد که 29 هکتار آن از قابلیت واگذاری برای ساخت و بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی برخوردار است .
تاکنون 26 هکتار از اراضی این شهرک به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار شده یا در دست واگذاری است.
وی اضافه کرد: هم اکنون 10 واحد تولیدی و صنعتی در این شهرک با ایجاد فرصت شغلی برای 174 نفر فعالیت دارند.
به گزارش ایرنا اکنون شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان یک نیروگاه سیکل ترکیبی برق ( مولد در مقیاس کوچک) در شهرک صنعتی رامیان واقع در شرق استان از سال قبل با تولید 5 مگاوات برق با سرمایه گذار بخشی خصوصی فعال شده است.
طبق گزارش شرکت شهرک های صنعتی گلستان تا پایان شهریور امسال 736 واحد با سرمایه گذاری هشت هزار و 308 میلیارد ریال و ایجاد 13 هزار و 519 فرصت شغلی در این شهرک ها، نواحی صنعتی و یک منطقه اقتصادی اترک در استان گلستان به بهره برداری رسید.
واحدهای فعال در شهرک ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک گلستان، 27 درصد در بخش شیمیایی، 25 درصد در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی، 16 درصد در بخش فلزی، 9 درصد سلولزی، هفت درصد در بخش کانی غیرفلزی و بقیه در بخش برق و الکترونیک، نساجی و خدمات فعال هستند.
استان گلستان طبق سرشماری نفوس مسکن سال 1395 یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت را در 14 شهرستان جای داده و اقتصاد ساکنان آن بویژه در مناطق روستایی بر پایه کشاورزی استوار است.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید