تاریخ: ۲۳:۲۳ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۷

فعالیت نمایشی دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با ۳۰ اجرا توسط هنرمندان سراسر کشور در هشت نقطه شهر لاهیجان آغاز شد.

هنرمندان و دست اندرکاران  دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان صبح امروز (یکشنبه) با  حضور در گلزار شهدای لاهیجان و راه اندازی کارناوال شادی در خیابان های این شهر  دهمین جشنواره تئاتر را  افتتاح کردند و این جشنواره به مدت سه روز در سطح شهر لاهیجان ادامه دارد.

آرشیتکت به کارگردانی مصطفی کولیوند از ایلام ، شکارچی به کارگردانی لیلا بیگوند از تهران، کودک کار به کارگردانی مهدی بوریایی از بروجرد ، سدجعفر به کارگردانی سعید بادینی از زاهدان ، چه کسی آب را برد به کارگردانی زهرا صدری از گیلان ، دردسرهای آقای طریقت به کارگردانی میثم سرآبادانی ازتفرش ، چسب زخم به کارگردانی امیر رجب پور از الوند قزوین ، توهم به کارگردانی طوبی رحمان نیا از رشت، آلوده نکنیم به کارگردانی فرامرز غلامیان ازاصفهان ، هزارتو به کارگردانی رامین عطار از پیرانشهر ، آینده مال ماست به کارگردانی اکرم مهدوی از لاهیجان ، تندیس به کارگردانی مختار محمدی برگزیده جشنواره سقز ، متدتکدینگ به کارگردانی مصطفی غلامی از رشت ، داشتن یا نداشتن مسئله این است به کارگردانی مرجان قاسمی از دهلران ، دست کاری به کارگردانی مهدی ضیائیان پور از تهران ، دهلران پایتخت سونامی به کارگردانی احمدجعفری برگزیده جشنواره مریوان ، سایلنت به کارگردانی احمد نیک قلب از لاهیجان، مردی برای تمام فصول به کارگردانی حسام خلیل نژادی ازدامغان ، وارش به کارگردانی مریم مهدی پور ازآستانه اشرفیه ، کلاف به کارگردانی علی کشاورزی از البرز نظرآباد، من دیوونه نیستم به کارگردانی علی بیداوسی از لنگرود ، بین الملل توسط گروه هنری عراقی ، این چرخ زنگ زده به کارگردانی نرکش خاک کار از تهران ، ری ترن به کارگردانی رضا سلطانی از کرمان ، دیفرنس به کارگردانی پژمان شاهوردی برگزیده جشنواره مریوان و ارس و غزلی برای شهرم به کارگردانی امیرزارع زاده از سقز نمایشنامه هایی هستند که عصر امروز در اولین روز این جشنواره در پارک ها و خیابان های لاهیجان در میان استقبال شهروندان به نمایش در آمدند.

۱۶۸اثر از ۲۵ استان کشور به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند امسال لاهیجان ارسال شده که از این تعداد ۱۴۴ اثر در بخش مسابقه و ۲۴ اثر دربخش کودک  به این جشنواره راه یافتند و پس از بررسی داوران بازبین ۱۴ کار در بخش مسابقه و پنج اثر هم در بخش کودک پذیرفته شدند.

نمایشنامه های دهلران پایتخت سونامی ، متدتکدینگ، دیفرنس ، آینده مال ماست و چه کسی آب را برد به عنوان مهممان در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان شرکت دارند.

آثار منتخب دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان عصر روزهای ۲۷ ،  ۲۸ و ۲۹مردادماه جاری در سطح شهر لاهیجان به نمایش در می آیند. این جشنواره با مشارکت شهرداری، شورای اسلامی شهر، مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با حمایت مسئولان شهرستان برگزار می شود.

لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند یکی از رویدادهای مهم فرهنگی گیلان است که در این شهر اجرا می شود.

print

پاسخی بگذارید