تاریخ: ۷:۱۳ :: ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
آقای وزیر مسکن!پس چرا تکذیب کردید؟

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، دیروز یک سورپرایز خبری برای همه داشت: «طرح ساخت خانه‌های ۲۵ متری آماده شده است!»

در حالی که وقتی چندی پیش معدود رسانه‌هایی مانند آفتاب یزد (۸ تیرماه۹۹) اعلام کردند که «قرار است خانه‌های ۲۵متری در پایتخت ساخته شود تا دولت به زعم خود مشکلات پایتخت‌نشینان در زمینه مسکن را برطرف کند» وزارت مسکن آن را تکذیب کرد! شاید چون این طرح در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد و موافقان و مخالفان متفاوتی یافت؛ مسئولان دولتی و مجلس‌نشین هم تمام قد دست به تکذیب زدند؛ اما دیروز با وجود تمام انتقادات و مخالفت‌ها از آماده شدن یک تفاهم‌نامه به تایید شهرداری تهران و وزارت کشور خبر داده شده است که بر اساس آن در پایتخت واحدهای کوچک احداث خواهد شد.
به نظر می‌رسد در این باره باید شخص وزیر مسکن و وزارتخانه متبوع وی پاسخگو باشند.اگر چنین طرحی مطرح نبوده پس خبری که منتشر شده چیست و اگر بوده چرا وزارت مسکن تکذیب کرده است؟این موضوع نشان می‌دهد وزیر مسکن یا خلاف گویی کرده و یا بی‌اطلاع است!
> جزییات طرح
اما مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور چه گفته است؟ او دیروز درخصوص ساخت خانه‌های ۲۰ متری در این خصوص به برنا اظهار کرده است: با وجود اینکه شهرداری‌ها هیچ ماموریتی در تولید مسکن ندارند، اما برای نخستین‌بار قرار شد آنها هم در حوزه تولید مسکن وارد شوند و به دولت کمک کنند تا نیاز و مطالبه جوانان کشور درخصوص مسکن را پاسخ دهند.
او افزود: نخستین گام در این موضوع را شهرداری تهران برداشت و خوشبختانه طرحی آماده کرد که خانه‌های ۲۵ متری تا ۵۰ متری برای زوج‌های جوان بسازد تا در سال‌های اولیه زندگی مشترک که سرمایه‌ای ندارند در این خانه‌ها زندگی کنند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی بیان کرد: بسیاری از جوانان برای آغاز زندگی مشترک و ازدواج به دلیل پایین بودن قدرت مالی به مساکن کوچک نیازمند هستند و پس از گذشت چندین سال از زندگی متراژ مسکن خود را افزایش می‌دهند؛ بنابراین، این مساکن می‌تواند نقطه آغازین برای زندگی افراد باشد.
جمالی‌نژاد درمورد وضعیت فعلی این طرح افزود: درحال حاضر این طرح به صورت جامع و کامل از سوی شهرداری تهران آماده شده است و ما آن را به تمام شهرداری‌های کشور ابلاغ کردیم تا نظرات آنها را هم بشنویم و طرح به صورت پخته به مرحله اجرا برسد تا به عنوان یک الگو در کل کشور اجرایی شود.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی اظهار کرد: پس‌از دریافت کلیه نظرات و چکش‌کاری طرح، این طرح به هیئت دولت ارسال می‌شود تا مورد تصویب قرار گیرد و در کل کشور اجرایی شود.

print

برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید