تاریخ: ۲۱:۲۱ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۱

فرماندار ماسال از اتمام ساماندهی ۲۰ آب بندان کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش اقتصادشمال، محمد جواد عامر روز چهارشنبه در جلسه شورای آب کشاورزی شهرستان با بیان اینکه در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی آب بندان ها از سوی استاندار ۱۶ آب بندان با مساحت ۱۵ هکتار از سوی بخش دولتی ساماندهی شد، افزود: ۳۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی ماسال از طریق این آب بندان ها آبیاری می شوند.
وی ادامه داد: چهار آب بند دیگر نیز به مساحت چهار هکتار با مشارکت و همکاری بخش خصوصی ساماندهی شده که از طریق آن ۸۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان مشروب می شوند.
فرماندار ماسال با تاکید بر به کارگیری صحیح آب بندان ها در راستای شکوفای اقتصاد روستایی گفت: داوطلبانی که خواستار بهره برداری از این آب بندان ها در حوزه های شیلات ، آبزی پروری و گردشگری هستند؛ می توانند درخواست خود را به دهیاران یا اداره آب منطقه ای ارسال کنند.
عامر همچنین از رفع مشکل آب کشاورزی بیش از ۹۵ درصد از اراضی کشاورزی روستای دوله ملال ماسال خبر داد و اظهار داشت: در پی شکستن بند انحرافی دوله ملال بر اثر بروز سیلاب و ایجاد بحران آب کشاورزی برای کشاورزان روستا، دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت جهت حل این معضل پیش بینی شد که در اجرای فاز اول سه موتور پمپاژ آب برای دو روستای دوله ملال و خودبچر نصب و راه اندازی شد.
وی افزود: خوشبختانه تا کنون بیش از ۹۵ درصد از اراضی کشاورزی روستای دوله ملال از این طریق به صورت کامل مشروب شده اند و مشکل اندک مزارع باقی مانده نیز در روزهای آینده حل خواهد شد البته در راهکار بلند مدت نیز به دنبال حل دائم مشکل آب این دو روستا هستیم تا در فصول آینده کشاورزی این دغدغه کشاورزان به طور کامل برطرف شود.
ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است. ۲۶ پهنه آب بندان با مساحت ۳۵ هکتار در این شهرستان قرار دارد و هر هکتار آب بندان قادر به آبیاری تکمیلی حدود هفت هکتار اراضی شالیکاری است. 
اول دی ماه سال گذشته با تأکید مصطفی سالاری استاندار گیلان و پس از برگزاری ۱۱ جلسه کارشناسی و تصمیم گیری، با مشارکت و حضور ۱۲ دستگاه اجرایی و نهادهای نظارتی، دستورالعمل طرح ساماندهی آب بندان ها و تالاب های استان گیلان نهایی و ابلاغ شد.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید