تاریخ: ۱۸:۳۷ :: ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی به منابع طبیعی گلستان

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی این استان اختصاص یافت.

عبدالرحیم لطفی امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این اعتبار با هدف اجرای طرحهای آبخیزداری و ضرورت تقویت منابع آبی استان گلستان اختصاص یافته و روز گذشته ابلاغ شد.

وی همچنین اعتبار مصوب امسال طرح‌های حوزه منابع طبیعی استان گلستان از محل صندوق توسعه ملی را ۲۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴۱ درصد آن تخصیص و پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۷۹ پروژه عمرانی در حوزه منابع طبیعی استان گلستان در دست اجراست که ۱۶۱ مورد در حوزه آبخیزداری، ۱۴ طرح اصلاح و احیای مراتع و چهار پروژه جنگلداری است.

لطفی ادامه داد: طرح‌های آبخیزداری گلستان در ۱۵ حوزه آبخیز شامل احداث بندهای خاکی، سازه های سرشاخه گیر، کنترل رسوب سنگی ملاتی، پخش سیلاب و اصلاح مناطق تخریب شده ناشی از سیلاب است که بیشتر از حجم سال قبل و نشان دهنده توجه دولت به طرحهای زیرساختی است.

وی اهمیت تخصیص این اعتبارات و اجرای پروژه های مرتبط را جدای از ذخیره سازی منابع طبیعی؛ مقابله با سیلاب‌های مخرب استان گلستان بعنوان منطقه مستعد بروز سیل عنوان کرد.

معاون اداره کل منابع طبیعی گلستان از پیگیری، همراهی و حمایت استاندار و نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی از طرحهای حوزه منابع طبیعی استان قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا مستند به داده های آمار رسمی اداره منابع طبیعی گلستان وسعت حوزه های آبخیزداری این استان شمالی دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است که یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار آن نیاز به عملیات آبخیزداری دارد.

تاکنون در یک میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار مطالعه آبخیزداری صورت گرفته و در بیش از ۶۵۰ هزار هکتار عملیات مربوطه به انجام رسیده است.

print

پاسخی بگذارید