فرماندار
تاریخ: ۱۱:۲۰ :: ۱۳۹۷/۰۸/۰۱

فرماندار رامسر گفت : ۶ میلیارد تومان اعتبار اولیه به منظور بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل اخیر در این شهرستان اختصاص داد.

بارش ۳۰۰ میلی متری باران طی ۲۴ ساعت در شهرستان رامسر که سیزدهم ماه مهر رخ رداد منجر به جاری شدن سیلاب در منطقه شد که ۱۵۲ میلیارد تومان به تاسیسات زیر بنایی و مردم خسارت وارد کرد .
سیل علاوه بر تخریب کامل ۱۰ واحد مسکونی، باعث طغیان رودخانه های صفارود و چالکرود و آب گرفتگی معابر شده بود.
محمد آزاد یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود که این مبلغ اعتبار روز ۲۵ مهر ماه و کمتر از دو هفته پس از وقوع سیل برای ۱۷ پروژه زیر بنایی خسارت دیده شامل امور اب ، برق و … اختصاص یافت.
وی گفت که برای حل مشکلات مردم در بخش های مسکن و معیشتی در روستاها هم دولت از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته است که به صورت جداگانه در حال ابلاغ است.
فرماندار رامسر با اشاره به اهمیت سرعت بخشیدن به بازسازی زیرساخت ها و رفع مشکلات مردم در بخش های مختلف گفت : به منظور شتاب بخشی در این امور از دستگاههای مربوطه خواسته شده تا هر چه زودتر نسبت به انعقاد قراداد و انتخاب پیمانکار اقدام کنند تا در کوتاه ترین زمان باز سازی مناطق سیل زده انجام شود.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب پس از سیل در محورهای روستایی جواهرده و جنت رودبار، افزود: با توجه به عملیات گازرسانی و آب رسانی قبل از سیل در این محور ها میزان خسارت به این مناطق دو چندان شده است و اعتبار لازم به منظور بهسازی این محور ها قبل از وقوع سیل فراهم شده بود اما با وقوع سیل این عملیات دچار وقفه شد که مجددا عملیات ساخت و روکش شدن جاده ها در این مناطق آغاز خواهد شد .
فرماندار رامسر گفت: بخشی از اعتبارات پرداختی از طرف دولت به منظور بازسازی خسارات ناشی از سیل در بخش دیواره سازی در محور جواهرده و جنت رودبار در نظر گرفته شده است .
وی همچنین به ریزش شن و ماسه به دلیل سیلاب در برخی محورها اشاره کرد و افزود: درآمد حاصل از این مصالح صرف ایمن سازی و دیواره سازی در بستر رودخانه ها می شود .
ازاد با اشاره به تخریب ۱۰ منزل مسکونی در حاشیه رودخانه ها از اسکان موقت این خانواده باه همکاری شهرداری و شورای شهر خبر داد و افزود : پیگیری های لازم به جهت اسکان دائم این افراد در جریان است
بارندگی شدید به همراه سیلی که سیزدهم و چهاردهم مهر ماه در مازندران جاری شد، بیشترین خسارت را به زندگی مردم و زیرساخت های بخش های مختلف در غرب استان بر جای گذاشت.
این بارندگی که در ۱۷ سال گذشته بی سابقه بوده است ۷۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی و به زندگی و کسب و کار مردم خسارت وارد کرده است.
شهرستان ۷۰ هزار نفری رامسر در غرب استان مازندارن قرار دارد.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید