حاشیه های انتخابات ریاست هیات تنیس گیلان
تاریخ: ۲۰:۲۷ :: ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اخراج خبرنگاران توسط سرپرست فدراسیون، انتخابات بی سابقه در ورزش گیلان

انتخابات ریاست هیات تنیس استان گیلان حاشیه های زیادی داشت که اخراج خبرنگاران از سوی احمد نامنی سرپرست فدراسیون از مجمع و عدم انتخاب رئیس جدید از مهمترین این حواشی بود.

مجمع انتخاباتی ریاست هیات تنیس استان گیلان روز چهارشنبه در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان رشت در مجموعه ورزشی شش هزارنفره شهدای این شهر برگزار شد که در نهایت این مجمع بدون انتخاب رئیس جدید به کار خود پایان داد.

در جریان این انتخابات، ۱۲ عضو از ۱۵ اعضای مجمع عمومی هیات تنیس حضور یافتند که در نهایت هشت عضو به محمد نعمت پور تنها کاندیدای احراز پست ریاست هیات تنیس رای نداده و فقط چهار عضو به تنها کاندید این هیات که عنوان سرپرستی این هیات را نیز برعهده داشته، رای دادند.

با توجه به عدم حدنصاب رسیدن آرای ماخوذه برای ریاست هیات تنیس گیلان، برای اولین بار در تاریخ ورزش این استان، تنها کاندیدای احراز ریاست یک هیات نتوانست از اعضای مجمع رای اعتماد کسب کند و انتخابات ریاست یک هیات ورزشی، بدون معرفی رئیس جدید به کار خود پایان داد تا حاشیه های انتخابات تنیس گیلان فراتر و بیشتر از این رشته ورزشی باشد.

البته قبل از شروع انتخابات که با تاخیر حدود ۳۰ دقیقه ای آغاز شد، جو سالن تا حدی متشنج بود و پس از آغاز رسمی مجمع که به ریاست احمد نامنی سرپرست فدراسیون تنیس برگزار شد، محمد نعمت پور تنها کاندیدای احراز پست ریاست هیات تنیس گیلان به مدت ۱۰ دقیقه برنامه های خود را تشریح کرد.

اما رای گیری این انتخابات به دلیل عدم حضور مریم بخشی مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان با یک وقفه ۳۰ دقیقه ای همراه شد که در این مدت ، تعدادی از اعضای مجمع جلسه را ترک و بیرون از محل برگزاری انتخابات رفته تا حاشیه های برگزاری این مجمع انتخاباتی بیش از پیش شود.

پس از حضور مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان نیز در این مجمع، احمد نامنی سرپرست فدراسیون که عهده دار ریاست این مجمع بود، دستور  اخراج خبرنگاران از جلسه را داد تا این انتخابات وارد حاشیه جدیدی شود.

طبق اساسنامه انتخابات فدراسیون ها و هیات های ورزشی، با تشخیص  رئیس مجمع، خبرنگاران فقط هنگام نوشتن آراء و قرائت آن باید محل انتخابات را ترک و پس از آن دوباره برای پوشش انتخابات وارد مجمع شوند اما این امر در این انتخابات لحاظ نشد و هنگام سخنان مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان، احمد نامنی دستور به اخراج خبرنگاران از جلسه داد تا خود بیشترین حاشیه را در این انتخابات ایجاد کند.

اما این پایان کار و پایان حاشیه های سرپرست فدراسیون تنیس نبوده چون وی به یکی از حاضران در مجمع اعلام کرد تا به خبرنگار صدا و سیمای مرکز گیلان اطلاع دهد که حق ورود به مجمع را نداشته و پایان مجمع نیز دوربین صدا و سیما حتی در بیرون سالن هم نباشد.

این دستور عجیب و غریب سرپرست فداسیون که وی هنوز به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب نشده قابل تامل است چون اگر چنین اشخاصی ریاست یک رشته ورزشی را در سطح کشور داشته باشند چه دستورات عجیب و غریب و جدیدی را از خود و به دور از چارچوب های قانونی صادر خواهند کرد.

رحمان قاسمی یکی از خبرنگاران صدا و سیمای گیلان که برای پوشش این انتخابات حضور یافته بود، در خصوص حواشی این مجمع در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: متاسفانه مسئول فدراسیون تنیس و همچنین مسئولان روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان تعامل خوبی را با اصحاب رسانه برقرار نکردند.

وی افزود: این در حالی است که احمد نامنی سرپست فدراسیون تنیس قانون جدیدی را از خود در این مجمع اجرا کرد و نه تنها خبرنگار و دوربین صدا و سیما را از محل انتخابات بیرون کرد، بلکه گفته نمی خواهم در پایان کار دوربین صدا و سیما را ببینم که این امر در شخصیت سرپرست یک فدراسیون نیست.

وی ادامه داد: با این کارها و نامحرم دانستن خبرنگاران ، نمی توان بر ضعف های خود سرپوش گذاشت چون آنقدر حوزه اطلاع رسانی پیشرفت کرده که با اخراج خبرنگار هم از یک مجمع انتخاباتی ، نمی توان جلوی انتشار خبر را گرفت.

البته گفته می شود صحبت های پیش از رای گیری مریم بخشی مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان نیز بیشتر جنبه انتقادی از اعضای این مجمع را داشت که در پایان نیز شاهد عدم انتخاب رئیس جدید هیات بودیم تا برای اولین بار چنین اتفاقی در ورزش گیلان رخ دهد.

پس از اتمام ریاست حسین مهرثابت در هیات تنیس استان گیلان، این هیات به صورت سرپرستی اداره می شد و هم اینک نیز با توجه به عدم انتخاب ریاست جدید هیات تنیس گیلان، دوباره این هیات باید بدون داشتن رئیس به کار خود ادامه دهد تا دوباره مجمع انتخاباتی برگزار تا رئیس جدید این هیات در گیلان انتخاب شود.

این در حالی است که حسین مهرثابت در مدت فعالیت خود به عنوان رئیس هیات تنیس گیلان ، علاوه بر میزبانی مسابقات تنیس در این استان و حضور ورزشکار گیلانی در اردوهای تیم ملی، رتبه گیلان در سطح کشور از رتبه ۲۸ به رتبه هشتم ارتقاء یافت تا گیلان شاهد پیشرفت این رشته ورزشی در این استان باشد.

در استان گیلان حدود ۳۰۰ ورزشکار به صورت سازمان یافته در رشته ورزشی تنیس فعالیت دارند.

print

پاسخی بگذارید