تاریخ: ۲۳:۰۳ :: ۱۳۹۸/۰۹/۱۹

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا گفت: بعد از اصلاح قیمت بنزین و تشدید بازرسی‌های ماموران ما از بازار، ۹۵ فقره پرونده تخلف اقتصادی تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شده‌است.

محسن آهنی عصر دوشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری آستارا اظهار کرد: در آبان و آذرماه سه هزار و ۳۰۰ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفته و ۳۳ تیم گشت و کنترل فعال شده است.

وی افزود: بیشترین تخلفات شامل درج نشدن قیمت کالاها، گرانفروشی و کم فروشی بوده و اغلب واحدهای صنفی متخلف، صنوف عرضه گوشت مرغ، پوشاک، کیف و کفش و خواروبار فروشی بوده است.

وی ادامه داد: در آبان و آذرماه ۶۲ گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ یا مراجعه به ماموران کنترل بازار، ثبت و به همه آنها تا حصول نتیجه رسیدگی شده است.

آهنی گفت: قیمت گوشت مرغ، تعدیل و تثبیت شده و در این رابطه با همکاری اتاق اصناف آستارا، اقدام نظارتی خوبی در سطح بازار این شهرستان انجام گرفته است.

حسین ابوالحسنی رئیس اتاق اصناف آستارا نیز در این جلسه گفت: با مراجعه به صنوف و کسبه، از متصدیان آنها برای درج قیمت کالاها، امضا گرفته ایم و در صورت تخطی از این تعهد، پیگیری حقوقی خواهیم کرد.

بیش از پنج هزار واحد صنفی در بازار آستارا فعال است و حدود یکهزار و ۵۰۰ واحد آن در بازار ساحلی این شهرستان به عرضه پوشاک، کیف و کفش، لوازم بهداشتی و سوغاتی مشغول هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

print

پاسخی بگذارید