نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۰:۴۹ :: ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
از استعفای امام جمعه ساری تا هشدار در برابر فتنه های آمریکا

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می توان قرائت استعفا نامه امام جمعه ساری  را در تریبون نمازجمعه ساری ،پرداختن به اهمیت روز ۱۳آبان روز دانش آموز و توجه به تربیت فرزندان و هوشیاری در مقابل فتنه های دشمنان  را از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

امام جمعه موقت ساری:۱۳ آبان عصاره مبارزات ضد آمریکایی است

سفارش امام و رهبری را مبنی بر عدم اطمینان به آمریکا فراموش نمی‌کنیم

حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری از تبعید امام خمینی (ره)، کشتار دانش آموزان و بویژه تسخیر لانه جاسوسی به عنوان سه واقعه تاریخی ۱۳ آبان نام برد و افزود : این روز بزرگ همواره در تاریخ ایران اسلامی متبلور و ماندگار خواهد بود.
او گفت: آمریکای جنایتکار با تحمیل جنگ هشت ساله و ترور ۱۷ هزار تن از نخبگان کشور سعی در خدشه دار کردن مبارزات مردم انقلابی ضد امپریالیست داشت.
خطیب جمعه ساری افزود : شیطان بزرگ پس از شکست های پی در پی ، با اغتشاش در کشورهای منطقه بویژه عراق، سوریه، بحرین و لبنان می خواهد به اهداف شوم خود دست یابد.
وی درگیری در عراق و حمله به زیر ساخت ها این کشور را محکوم و فتنه توصیف کرد و افزود : همگان بخوبی می دانند که آمریکا و همپبمانانش این فتنه ها را رهبری می کنند.
قاسمی پیاده روی اربعین امسال را با شکوه تر از سال های پیش ارزیابی کرد و ادامه داد : قطعا دشمنان تحمل این جمعیت باشکوه را نداشته و با انواع فتنه ها سعی در خدشه دار کردن آن دارند.
امام جمعه موقت ساری ادعای ترامپ مبنی بر مبارزه با داعش و کشتن رهبر این گروه را مضحک توصیف کرد و گفت: این ادعای تهوع آور را زمان اوباما در باره کشته شدن بن لادن شاهد بودیم. همه جهان می دانند که داعش و تکفیری ها مولود آمریکا هستند لذا ادعاهای روسای جمهور شیطان بزرگ برای جلب اعتماد مردم بی فایده است.
وی همچنین به برگزاری ۲ انتخاب مهم در سال جاری اشاره کرد و گفت : بهوش باشیم که دشمنان برای پیشگیری از شرکت مردم در اینگونه رویدادها و ایجاد فاصله بین آنان و نظام الهی برنامه های بسیاری دارند.

امام جمعه گرگان: کار آمریکا فتنه انگیزی است

هفته دولت بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد مسئولان است

سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه گرگان افزود: کار آمریکا فتنه انگیزی است و مبارزه با استکبار جهانی باید به یک فرهنگ در دنیا تبدیل شود که این موضوع در حال تحقق است.
خطیب جمعه گرگان در ادامه خطبه های نماز به گزارش سازمان جهانی خواربار و کشاورزی مبنی بر این که ایران رتبه سوم تولید ضایعات غذایی جهان را دارد اشاره کرد و گفت: ضایعات غذایی کشور در سال به اندازه ۱۰ کشور اروپایی است که ارزش آن معادل ۱۵ میلیارد دلار می شود.
نورمفیدی افزود: ۳۰ درصد غذاهای ایرانی و همچنین ۳۰ درصد تولیدات کشاورزی قبل از رسیدن به دست مصرف کننده هدر می رود که این میزان غذای دور ریخته شده می تواند ۲۱ میلیون نفر گرسنه را سیر کند.
امام جمعه گرگان بیان داشت: برای ایران به عنوان یک کشور اسلامی که جلوگیری از اسراف و ریخت و پاش در دستورات دینی آن تاکید شده این وضعیت بدی است و غذاهای دور ریخته شده معادل ۶۰ درصد فروش نفت ایران در سال ۹۵ می شود.
نورمفیدی به آتش زدن زمین های کشاورزی بعد از برداشت محصول اشاره کرد و گفت: این کار نادرست املاح و موجودات زنده را از بین برده و ارزش خاک را کم می کند و این احساس نگرانی را دارم که خاک گلستان مانند بندرعباس غیرقابل کشت و بهره برداری شود.

امام جمعه رشت: والدین نسبت حجاب فرزندانشان مسئول باشند

امام جمعه رشت: طرح معامله قرن، توطئه ای برای محو نام فلسطین است

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران با بیان این که مردم خواهان ترویج عفاف و حجاب فاطمه زهرا (س) در جامعه هستند، افزود: همه مردم به ویژه پدران و مادران از نظام و متولیان فرهنگی، بیشتر مسئولیت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت سختگیری پدران و مادران در مواردی از جمله در موضوع عفاف و حجاب فرزندانشان خاطر نشان کرد: پدران و مادران گاهی بایستی نه بگویند و در مورد مسئله ای با توجه به صلاح فرزندشان ، مقاومت کند.

وی در ادامه با بیان این که فرهنگ عمومی و غالب مردم ما در مسیر سلامت است، اضافه کرد: چارچوب نظام، اسکلت و استوانه های انقلاب اسلامی ایران و فرهنگ عمومی همه مردم در مسیر سلامت است اما منکر این سخن که بخش هایی از جامعه ، تاثیراتی از جریانات فرهنگ ابتذال غرب گرفته اند، نیستیم.

خطب جمعه رشت بیان داشت: البته اراده متولیان امر برای ساختن جامعه ای سالم و رهایی از این وضعیت مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان روز دانش آموز و تشریح وقایع این روز و علت نامگذاری آن اظهار داشت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار و روز تسخیر لانه جاسوسی، در تاریخ ملت ایران ماندگار است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به حضور پرشور و همیشگی مردم ، دانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی هر ساله ۱۳ آبان اضافه کرد: در راهپیمایی سیزدهم آبان امسال نیز همه اقشار مختلف، بصورت پرشور و گسترده حضور می یابند و دشمنان ایران اسلامی خواهند دید که ملت ایران هنوز مدرس دیگر ملت ها هستند.

print

پاسخی بگذارید