نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی
تاریخ: ۲۲:۳۷ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
از توجه به بازارشب عید تا اشاره به ایام اعتکاف

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که  مبارزه با فساد،توجه به برکات اعتکاف،ولادت حضرت علی (ع) و درس گرفتن از زندگی آن حضرت ، توجه به بیانیه گام دوم  رهبر معظم انقلاب ،اشاره به دستاوردهای رئیس جمهور به عراق  و توجه به معیشت مردم در آستانه نوروز را می توان  از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

 

امام جمعه موقت ساری :بیانیه گام دوم رهبری توسط خطبا تبیین شود

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : تبیین موشکافانه این بیانیه مهم در پیشبرد اهداف نظام تاثیر فراوانی دارد.
وی با اعلام این که رهبری در بیانیه گام دوم راهکارهای اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و غیره ارائه کرد ، گفت : جمهوری اسلامی ایران به رغم قدرت و اقتدار با همه جهان مهربان است و سر ستیزه جویی و عناد با هیچ یک از دولت ها را ندارد.
خطیب جمعه ساری افزود : رهبر معظم انقلاب در این بیانیه پاسخ کسانی را که به دوستی با آمریکا معتقدند داده و اشاره فرمودند که نظام الهی ایران با استکبار جهانی و نظام صهیونیستی هرگز دست دوستی نمی دهد.
او ادامه داد : صاحبان سایت های اینترنتی باید با توجه به شبیخون فرهنگی که همواره توسط دشمنان به کشور ما زده می شود ، مفاد بیانیه گام دوم را برای جوانان تشریح و تبیین کنند.
قاسمی گفت : چالش کشی زیاده خواهان ، انعطاف پذیری جمهوری اسلامی و پایبندی به ارزش های دینی بخشی از مفاد بیانیه دوم مقام معظم رهبری است و ایشان با درایت و دلسوزی نقشه راه مناسبی برای مسئولان و مردم ترسیم کردند.
وی همچنین به مناسبت های تاریخی آخرین روزهای سال اشاره کرد و اظهار داشت : ۲۹ اسفند روز ملی شدن نفت است و از عموم مسئولان می خواهم تا اقتصاد کشور را بدون نفت ترسیم کنند زیرا نفت یک نعمت الهی است و باید برای نسل های آینده باقی بماند.
امام جمعه موقت ساری فرا رسیدن عید نوروز را نیز پیشاپیش به مردم تبریک گفت و و افزود : مازندرانی ها مردمی میهمان نواز هستند و لازم است تمامی مسافران نوروزی حرمت این استان را حفظ کنند و فرهنگ و تفکر غربی را به اینجا نیاورند.
وی ادامه داد : به فرموده رهبر معظم انقلاب ، مازندرانی ها در پیش از انقلاب با دو خطر کمونیسم و فساد غرب مواجه بودند ، اما پیوسته ارزش های دینی را حفظ کردند و اینک مسافران نوروزی با حفظ حرمت ها باید به این سامان بیایند.
قاسمی همچنین به آیین اعتکاف به عنوان یکی از مراسم عبادی اشاره کرد و گفت : به رغم تلاش دشمنان، جوانان میهنمان همه ساله در این آیین عبادی حضور می یابند و مردم نیز با اهدای سحری و افطاری باید یاریگر آنان باشند.
خطیب موقت جمعه ساری با تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه ، گفت : از ایشان می خواهم در مقابل سلاطین سکه ، ارز و غیره بشدت واکنش نشان دهد.
وی افزود : اهدای نشان ذوالفقار از جانب رهبر معظم انقلاب به سردار قاسم سلیمانی یک رویداد فرخنده و مبارک بود و سردار سلیمانی با رویارویی با داعشیان همواره یار و یاور مقام معظم رهبری بوده است.

آیت الله نورمفیدی: سفر دکتر روحانی به عراق موفقیت آمیز بود

به گزارش ایرنا آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نمازجمعه این هفته گرگان اظهار داشت: دولت، ملت و مراجع تقلید عراق از رییس جمهوری ایران به گرمی استقبال کردند که این موضوع نشان دهنده علاقه و پیوند قلبی و عمیق ملت و دولت های ایران و عراق است.
وی گفت: رهاورد سفر دکتر روحانی به عراق به حدی برای آینده ۲ کشور و منطقه تاثیر گذار بود که بلافاصله آمریکا برخی از گروه های مقاومت از جمله بسیج مردمی عراق یا حشد الشعبی و انگلیسی ها حزب الله لبنان را تروریست معرفی کرده و عربستان سعودی نیز یمن را بمباران و ۲۳ تن زن و کودک بی دفاع را به شهادت رساند.
دکتر روحانی رییس جمهوری در سفری سه روزه، از بیستم اسفند ماه برای دیدار با مقامات عالیرتبه عراق در صدر هیاتی بلندپایه به این کشور سفر کرده بود.
*اعطای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی
خطیب جمعه گرگان همچنین به اعطای نشان ذوالفقار از سوی فرمانده کل قوا به سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس اشاره کرد و گفت: اعطای این نشان، بیانگر تقدیر رهبر معظم انقلاب از تلاش های سردار سلیمانی در میدان های خطر برای دفاع از اسلام و انقلاب است.
وی افزود: قدردانی از سردار سلیمانی، تشکر از همه سرداران ایثار و جهاد در سپاه قدس، حشد الشعبی عراق، فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان است.
نشان ذوالفقار پر افتخارترین نشان نظامی ایران است که پس از انقلاب برای نخستین بار هفته گذشته توسط مقام معظم رهبری به سرلشگر سلیمانی اعطا شد.

امام جمعه رشت:سفر رئیس جمهوری به عراق دستاوردهای خوبی دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: در جریان سفر رئیس جمهوی به عراق، روابط تجاری افزایش یافته و روادید برداشته شد ضمن اینکه او با عظمت وارد عراق شد و ملت این کشور از رئیس جمهوری ما استقبال و تجلیل کردند در صورتی که نه تنها از ورود رئیس جمهوی امریکا استقبال نشد، بلکه منفور مردم نیز واقع شد.
رئیس جمهوری دوشنبه گذشته در یک سفر رسمی سه روزه، وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت در پایتخت عراق، با مقامات ، شخصیت ها و نخبگان این کشور دیدار و گفتگو کرد. همچنین مقامات دو کشور طی مذاکرات فشرده در حوزه های مختلف پنج سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.
ایران و عراق سه شنبه گذشته با صدور بیانیه ای مشترک؛ ضمن ترسیم چارچوب همکاری های آینده از توافق نهایی از جمله بر سر رایگان شدن روادید برای شهروندان دو کشور، ایجاد شهرک های صنعتی مشترک در استان های مرزی و نیز لایروبی اروندرود (شط العرب) خبر دادند.
آیت الله فلاحتی در ادامه سخنانش ، به استقامت و ایستادگی مردم در برابر مشکلاتی که دشمنان ایجاد کرده اند اشاره و اظهار کرد: مردم در مقابل سختی ها برای دین، رهبری و شهدا ایستادگی می کنند و احتمال جنگ نظامی به صفر رسیده و هیچ کشوری جرات چپ نگاه کردن به ما را ندارد.
امام جمعه رشت با اشاره به انتصاب رئیس قوه قضائیه بیان داشت: مقام معظم رهبری به رئیس قوه قضائیه سه ویژگی مردمی بودن، انقلابی بودن و مبارزه با فساد را سفارش کرده اند که این به معنای ارزش و احترام قائل بودن برای مردم، سالم بودن دستگاه قضایی و برخورد قاطع با جرائم است.
آیت الله فلاحئی به اعطای نشان ذوالفقار به سردار قاسم سلیمانی نیز اشاره و تصریح کرد: نشان ذوالفقار عالیترین نشان نظامی است که بیانگر تقدیر ملت ایران و ملت های مظلوم سوریه ، عراق و یمن از قاسم سلیمانی است.
وی در خاتمه سخنانش از در پیش بودن ایام معنوی اعتکاف خبر داد و با توصیه به جوانان برای شرکت در این مراسم پر فیض گفت: این ایام در خودسازی بسیار موثر است.
آیت الله فلاحتی از اصناف نیز خواست در روزهای پایانی سال و تقاضای مردمی برای خرید کالاها و اجناس، انصاف را رعایت کنند.

print

پاسخی بگذارید