نگاهی به نمازجمعه های استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۲۳:۳۴ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
از توجه به معیشت مردم تا ایستادگی در برابر یاوه گویی های آمریکا

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می توان  ایستادگی در مقابل یاوه گویی های آمریکا،توجه به تنظیم بازار،توجه به معیشت مردم و  توجه به اعمال و برکات ماه مبارک رمضان و توجه به امر به معروف و رعایت موازین شرعی در خصوص ماه مبارک رمضان و منع از روزه خواری در ملاء عام  را  از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

 

امام جمعه ساری :مقاومت تنها گزینه ایرانیان است

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: تبلیغات بسیاری از فضای مجازی و رسانه ها برای ترس و وحشت مردم وجود دارد تا آنان را از اراده راسخشان باز دارند ، غافل از اینکه مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی بارها از اینگونه امتحانات روسفید شده و در راه رفاع از ارزش ها ترسی به دل راه ندادند.
وی گفت : شمار کمی که تحت تاثیر اینگونه تبلیغات خواهان مذاکره با آمدیکا هسنند بدانند که این کار بجز وقت تلف کردن سودی برای مردم ندارد.
طبرسی گفت : همچنین باید بدانید که ادعای قدرتمندی آمریکا دروغ و فریب است و همه جهان شاهدند که پس از سال ها مبارزه با لبنان ، بحرین ، سوریه و عراق هنوز نتوانست پیروز شود.
وی افزود : آمریکا به رغم بلاهت و نادانی می داند که در جنگ با ایران از نیروهای جان بر کف و مردم شهادت طلب شکست خواهد خورد.
امام جمعه ساری گفت : جمهوری اسلامی ایران زمانی که فاقد امکانات کنونی بود در دفاع مقدس در مقابل کفر جهانی ایستاد و حماسه آفرید.
وی افزود : پیروی از رهنمود های رهبر معظم انقلاب ضامن پیروزی است و بسیاری از کشورها به خاطر این عطیه الهی به ایرانیان رشک می برند.
طبرسی گفت : رهبر معظم انقلاب یکی از نوادر جهان است و درجه فقاهت ، سیاست ، دشمن شناسی و دلسوزی ایشات موجب شد تا همواره یهترین رهنمود ها را ارائه فرمایند.
امام جمعه ساری با اشاره به گرانی و تورم گفت : با رونق تولید و اقتصاد مقاومتی قطعا بر این مشکل فائق خواهیم آمد.

تاکید امام جمعه گرگان:طرفداران مذاکره با آمریکا درک درستی از شرایط کشور ندارند

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: آمریکا می خواهد مردم ایران را به سمت اعتراضات خیابانی هدایت کند اما این راهبرد نخ‌نما شده آنها به شکست خواهد انجامید.
امام جمعه گرگان به ضرورت تلاش بیشتر مسوولان برای حل مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: برای عبور از بحران اقتصادی و تحقق ایستادگی در برابر دشمن، باید با اصلاح مدیریت بازار کسب و کار، رونق تولید را بیش از پیش در جامعه رواج دهیم.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: باید رونق تولید را به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار دهیم تا در نتیجه آن، مشکلات متعدد گرانی و بیکاری کشور برطرف شود.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: دولت به تنهایی مقصر و عامل مشکلات اقتصادی کشور نیست و همه قوا و مردم باید به مسوولیت های خود مانند پرهیز از خرید کالای خارجی و جلوگیری از اسراف و بی‌توجهی شایعات در کمک به حل این بحران عمل کنند.
نماینده ولی فقیه در گلستان به ظهور نشانه های افول قدرت آمریکا اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم گسترده مشکلات داخلی و خارجی دولت آمریکا مانند وجود ۴۱ میلیون گرسنه و ۲ میلیون زندانی،این کشور دیگر ابرقدرت نیست.
امام جمعه گرگان به پیشنهاد مذاکره آمریکا با ایران اشاره کرد و گفت: کشوری که معاهده بین المللی برجام را زیر پا می‌گذارد چطور می‌تواند مدعی مذاکره باشد؟

امام جمعه رشت:موضوع بنزین نیازمند سامان بخشی است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به وجود گرانی در بازار افزود: متاسفانه علی رغم بیان این موضوع که شکر در انبارها موجود است ، هنوز این قلم خوراکی با قیمت های خارج از عرف، به فروش می رسد.
وی از دستگاه های ناظر و نیز نهادهای قضایی خواست این موضوع را مورد توجه قرار دهند.
خطیب جمعه رشت، از مردم این شهرستان برای رعایت حرمت و شأن ماه مبارک رمضان در جامعه قدردانی کرد.
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مسئولان اشاره کرد و افزود: برآیند سخنان معظم له مبنی بر مقاومت در همه زمینه ها و اینکه مذاکره با آمریکا سم مضاعف است، بدلیل مرعوب شدن تعدادی از افراد ترسوست .
وی اظهار داشت: البته جنگی نخواهد شد بلکه برخورد، برخورد اراده هاست و به فضل الهی پیروز خواهیم شد.
وی تصریح کرد: مردم ایران از تهدید ها نمی هراسند و عربده آمریکا نشان از ضعف است؛ نباید مرعوب آنها شد.
آیت الله فلاحتی بیان کرد: اروپایی ها قابل اعتماد نیستند و یدک کش آمریکا هستند؛ فریب آنان را نخوریم چرا که تحریم ها را مضاعف کردند.
وی در خاتمه سخنانش به توبه و جایگاه آن در نگاه اسلامی پرداخت و آن را موجب نجات انسان دانست.

print

پاسخی بگذارید