یادداشت مدیر مسئول:
گروه: اجتماعی
تاریخ: ۱۱:۰۸ :: ۱۳۹۶/۰۸/۱۹

برخلاف برخی از جریانهای سیاسی که توقیف دو روزه روزنامه کیهان آنان را خرسند کرده تا جایی که با انتشار تصاویر و مطالب گوناگون این کار را امری مناسب تلقی کردند .ما از توقیف روزنامه کیهان خرسند نیستیم.

هرچند تاکید داریم که با هر فرد یا نهادو موسسه ای که خلاف قانون عمل کند و مرتکب جرم شود باید برخورد قانونی صورت بگیرد اما به هیچ وجه از توقیف روزنامه ای خرسند نمی شویم.

هر چند شاید در برخی حوزه ها عملکرد این روزنامه را تایید نمی کنم اما توقیف یک رسانه راهکار مناسبی در زمانه ای که گردش اطلاعات فراتر از حوزه های قابل کنترل در حال جریان است نمی باشد آن هم در دولتی که وعده آزادی بیان و مطبوعات را سر می دهد .

روزنامه کیهان هر چند شاید موافق خواست دولتمردان و برخی جریانات سیاسی تیتر نمی زند اما قاعدتا خواننده ها و مخاطبان خاص خود را دارد و اینکه قشری از مخاطبان را از رسانه محبوب خود محروم سازیم واکنش دلخواه و بازدارنده ای را نخواهد داشت بلکه در مطرح شدن و افزایش مخاطب نیز موثر است .

اینجانب که سالهاست در روزنامه ،مطبوعات و سایت های خبری  کشور قلم می زنم کاملا با اثرات توقیف روزنامه بر مجموعه صنفی شاغل در آن آگاهی دارم هر چند توقیف دو روزه کیهان آسیب جدی به کارکنان و شاغلان در این مجموعه وارد نخواهد کرد اما از دید روزنامه نگاری روند گردش آزاد افکار و اطلاعات ارائه کننده توسط نگارندگان این مجموعه  را تا مدتی  محتاط تر خواهد کرد.

جواب مبهمی برای این سوال هنوز در ذهنم باقی است اگر توقیف برای روزنامه جریانی خاص صدای روزنامه های دیگر را در می آورد این روزها  اما کمتر رسانه ای را دیدم که از بعد کار و جنبه حرفه ای با این مساله برخورد کرده باشد و آن را سوژه جوک گویی های شبکه های اجتماعی قرار ندهد .

به امید آن روزی که آنچه را برای خود می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم

 

بهاره نوری-مدیر سایت اقتصاد گستر شمال

print

پاسخی بگذارید