گفتگوی اقتصاد شمال با ناظر گوشت های برزیلی
گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۵۷ :: ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
از قصه دردناک احتکار تا غصه تلخ بی نظارتی/وقتی گوشت های خوب گند می آیند

وقتی مردم در تب و تاب گذران روزهای سخت تامین کالاهای اساسی هستند برخی تنها به فکر سود و منفعت خود از انبار کردن مایحتاج مردم هستند ؛ مثل روز روشن است که نبود نظارت کافی آشفته بازار گوشت را طوفانی کرده است.

بهاره نوری :کمتر ایرانی فکرش را می کرد که روزی اخبار مربوط به گوشت و کالاهای اساسی روزی از مهمترین اخبار داخلی محسوب شود و ورود و خروج و قیمت آن روی زبان ها بیفتد.
اما متاسفانه نبود نظارت درست بر بازار،قاچاق دام ،احتکار و اخلال در سیستم عرضه به موقع بازار گوشت در ایران را دچار آشفتگی شدیدی کرده است به طوری که مردم از تامین آن برای گذران زندگی ابراز نگرانی می کنند.
در زمانی که سقوط هواپیمای حامل گوشت،ورود محوله گوشتی و دپوی گوشت ها از مهمترین اخبار روز محسوب می شود برآن شدیم تا با یکی از دست اندرکاران ایرانی که در زمینه نظارت بر گوشت وارداتی در برزیل نقش دارد گفتگویی را با حفظ نام وی داشته باشیم.

اقتصادشمال :توضیحاتی را در زمینه نحوه تهیه گوشت در برزیل برای ارسال به ایران برای ما بیان کنید.
20کشتارگاه در برزیل برای ایران گوساله نر کشتار می کنند و بهترین قسمت لاشه یعنی گوشت خالص گردن و سردست برای ایران تولید می شود .
اقتصادشمال :نحوه نظارت بر کشتار چگونه است؟
در تمام کشتارگاههای یاد شده که برای ایران گوشت کشتار می شود دو ناظر حضور دارند که یکی از آنها از سازمان دامپزشکی ایران و ناظر دیگر نیز برای نظارت بر ذبح شرعی از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی در این بخش نظارت می کنند.

اقتصادشمال :بله و در ادامه …
تمامی مراحل از شروع ذبح تا استخوان گیری و بسته بندی تحت نظارت کامل است و حتی در گمرک هم دو ناظر مستقر هستند .
اقتصادشمال :شما از وضعیت بوجود آمده در بازار گوشت در ایران تا چه میزان مطلع هستید؟
ما در اینجا وقتی خبرها را می شنویم و واقعیتی را که در آن مشغول به فعالیت هستیم می بینیم واقعا نگران می شویم و تاسف می خوریم دلمان می خواهد یکی صدای ما را به مردم برساند که در اینجا تمامی گوشت های با کیفیت تهیه می شود .
اقتصادشمال :پس چرا مردم از بی کیفیت بودن گوشت های برزیلی حرف می زنند؟
تمامی مراحل برای ارسال به ایران به خوبی نظارت می شود و کیفیت گوشت ها در برزیل بسیار خوب است اما متاسفانه خبردار می شویم که برخی دلالان با انبار کردن و عرضه نکردن به موقع گوشت ها به بازار موجب می شوند این گوشت ها کیفیت خود را از دست بدهند .
اقتصادشمال :ممنون از اینکه با دشواری کار و کوتاهی وقتی که دارید با ما حاضر به گفتگو شدید اگر سخن آخری هست بفرمایید.
می خواهم از اینجا به مردم اطمینان دهم که بهترین گوشت در اینجا برای ایران کشتار می شود و از جنس  گوساله نر است .از این بابت نگران نباشند و امیدوارم مسئولان امر در رساندن به موقع این گوشت ها به دست مردم به خوبی عمل کنند تا در این وقت از سال که نزدیک به روزهای سال نو است مردم در کنار خانواده بدون دغدغه و در آرامش باشند .
وقتی مردم در تب و تاب گذران روزهای سخت تامین کالاهای اساسی هستند برخی تنها به فکر سود و منفعت خود از انبار کردن مایحتاج مردم هستند ؛ مثل روز روشن است که نبود نظارت کافی آشفته بازار گوشت را طوفانی کرده است.
print

پاسخی بگذارید