تاریخ: ۱۴:۰۶ :: ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
استانداران گیلان و گلستان معرفی شدند

استانداران دو استان شمالی گیلان و گلستان معرفی شدند.

 هیات دولت در جلسه صبح امروز چهارشنبه، به علی‌محمد زنگانه رای اعتماد داد و وی را به عنوان دهمین استاندار گلستان انتخاب کرد

زنگانه متولد ۱۳۵۰ در شهرستان علی‌آباد کتول و دارای مدرک دکتری پزشکی و کارشناسی ارشد دوره عالی مدیریت بهداشت عمومی (mph) از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتری PHD مدیریت از دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی تهران است.

مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه (از سال ۱۳۹۱ تاکنون)، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (۱۳۹۸) عضو ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رئیس کارگروه مشارکت های بین بخشی و پویش های مردمی ستاد (۱۳۹۸)، قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی این سازمان (۱۳۸۹) و دبیر ستاد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی قوه قضائیه (از سال ۱۳۹۵ تاکنون) از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی زنگانه است.

وی پس از انتصاب به عنوان استاندار گلستان، رفع مشکل پتروشیمی، توسعه منطقه آزاد اینچه‌برون، رفع مشکلات اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده و دیوار تاریخی گرگان را از مهم ترین اولویت های کاری خود اعلام کرد.

مرحوم سیدابراهیم درازگیسو، علی‌اصغر احمدی، محمدهاشم مهیمنی در دولت‌های هفتم و هشتم، علی‌محمد شاعری، یحیی محمودزاده و جواد قناعت در دولت‌های نهم و دهم، حسن صادقلو، سیدمناف هاشمی و هادی حق‌شناس در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، استانداران پیشین گلستان بودند.

علی‌محمد زنگانه دهمین استاندار گلستان را بیشتر بشناسیم
 علی محمد زنگانه نفر سمت راست دهمین استاندار گلستان

با رای اعتماد امروز هیات دولت، زنگانه به عنوان اولین استاندار دولت سیزدهم در گلستان فصل دیگری از خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آغاز خواهد کرد.

در جلسه امروز هیات دولت همچنین استانداران همدان و گیلان از هیات دولت رای اعتماد گرفتند.

رشد آمار بیکاری، نبود صنایع بزرگ و مادر، توقف فعالیت واحدهای تولیدی کوچک به دلیل نبود بازار مصرف داخلی و خارجی و کم آبی، خشکسالی از جمله مشکلات گلستان است که رفع این چالش‌ها، از دولت سیزدهم و استاندار جدید آن مورد انتظار است.

در کنار این چالش ها، گلستان ظرفیت های فراوانی برای رفع نیازهای موجود، رسیدن به توسعه پایدار در بخش های گوناگون و ارتقای درآمد ساکنان و بهره وری بیشتر دارد که ایجاد زمینه بهره برداری درست از این ظرفیت ها می تواند این استان شمالی را در مسیر بهبود شاخص ها قرار دهد.

print

پاسخی بگذارید