تاریخ: ۱۸:۳۴ :: ۱۳۹۹/۰۶/۱۰

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه مدیران حوزه اقتصاد، تولید و معیشت گفت: با ایجاد سرمایه گذاری های جدید و حمایت های دولت می توانیم حفظ و توسعه اشتغال را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع روز دوشنبه در جلسه شورای اداری لاهیجان و معرفی فرماندار جدید این شهرستان اظهار داشت: اتمام طرح های نیمه تمام،  زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می کند.

وی با اشاره به موضوع اشتغال از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار هفته گذشته ویدیو کنفرانسی با هیئت دولت اافزود: لاهیجان از ظرفیت های ارزشمندی برخوردار است که می تواند فراتر از ظرفیت متقاضیان اشتغال در شهرستان خود،  فرصت اشتغال فراهم کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه لاهیجان ظرفیت های کم نظیری در سطح ملی در عرصه تولید، محصولات چای و صنایع غذایی دارد، خاطر نشان کرد: توسعه صنایع غذایی، صنایع تبدیلی، فرآوری و صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی باید در این شهرستان مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان با تاکید به ضرورت پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان اضافه کرد: با تلاش مستمر و بدون تعارف باید در مقابل افرادی که می خواهند به صورت غیر اصولی و برای تامین منافع کوتاه مدت ، در پی تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی باشند مقابله کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به بهره برداری از طرح های دولت در شرایط تحریم های ظالمانه استکبار و شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: در سال جهش تولید و رهنمود های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب موفقیت های خوبی در زمینه تولید و اشتغال در استان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال یک هزار و ۴۴ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسید، اضافه کرد: اعتبارات پروژه های هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش یافته است.

نماینده عالی دولت در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان از جمله شهدای شهرستان لاهیجان اظهار داشت: محرم و نهضت عاشورا برای همه آزادگان جهان یادآور ارزش هایی است که جامعه را به اخلاق و آزادگی هدایت می کند.

وی با بیان اینکه بازخوانی حماسه عاشورا نشانگر راه عدالت و رستگاری است که انسان ها با هر اندیشه ای از این واقعه بزرگ تاریخی، درس می آموزند، خاطر نشان کرد: با تدابیر و دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و تصمیمات استانی متناسب با شرایط استان مراسم های عزاداری با شکوه، شور و شعور حسینی در فضای باز جلوه گر شد.

استاندار گیلان در پایان از همه برگزارکنندگان مجالس عزاداری، هیئت های مذهبی و سوگواران حضرت امام حسین (ع)  قدردانی کرد.

در این جلسه ضمن قدردانی از سید اسماعیل میرغضنفری فرماندار سابق لاهیجان و نوراله اکبری سرپرست فرماندار این شهرستان، یونس محمودی به عنوان فرماندار جدید معرفی شد.

شهرستان لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت و با دو بخش مرکزی و رودبنه، در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

print

پاسخی بگذارید