تاریخ: ۱۱:۵۷ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۶

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت احداث پایانه صادراتی در استان بر ضرورت تقویت زیر ساخت های صادراتی تاکید کرد.

ارسلان زارع روز چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در رشت اظهار داشت: رشد ۴۵ درصدی صادرات طی ۶ ماه نخست امسال با وجود شیوع کرونا و مشکلات بخش های مختلف اعم از اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی نشاندهنده موفقیت در این بخش است.

وی با اشاره به میزان  ۶۰۰ میلیون دلاری  هدفگذاری شده برای صادرات امسال از استان افزود:  در حال حاضر ۶ درصد از برنامه عقب هستیم اما بدلیل اینکه به طور معمول صادرات در نیمه دوم سال  تصاعدی است ، این هدفگذاری همچنان دست یافتنی است .

وی با بیان اینکه گیلان در صادرات محصولات کشاورزی ، ساختمانی و معدنی موفق عمل کرده است، خاطر نشان کرد: برنامه های دولت در پروژه های زیر ساختی باید تسریع شود.

زارع اظهار داشت: موانع کریدور جنوب – شمال و  مسیر ریلی به منطقه آزاد انزلی و آستارا برطرف شده و مردم در مسیر نیز همکاری خوبی داشتند که به نظر می رسد انجام این پروژه تسریع شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت ایجاد زمینه فعالیت بیشتر بخش خصوصی در صادرات محصولات تصریح کرد:  باید با تقویت و گسترش محصولات صادرات محور و بسته بندی های مناسب به  لحاظ کیفی و ارتقای بازاریابی بتوانیم سهم بیشتری در بازار رقابتی داشته باشیم .

پایانه صادراتی گیلان قرار است در شهرستان آستارا  هم مرز با کشور آذربایجان احداث شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۵۳ واحد صنعتی که اغلب در شهرک صنعتی آن استقرار یافته، در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

سال گذشته  هدفگذاری صادرات از گیلان  ۵۰۰ میلیون دلار بود اما رقم صادرات غیرنفتی محقق شده استان به بیش از ۵۸۰ دلار رسید.

print

پاسخی بگذارید