تاریخ: ۱۵:۱۰ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۱

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت تبیین ضوابط و مقررات و تعیین نقشه راه برای سرمایه‌گذاران گفت:اجرای طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی با دقت نظارت و رصد می‌شود.

 به گزارش اقتصاد شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ،مصطفی سالاری در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اهمیت بررسی و نظارت بر نحوه اجرای طرح‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی اظهار داشت: نظارت بر رعایت زمان‌بندی و نحوه پاسخ به استعلام ها در جذب سرمایه گذاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی حضور موثر مدیران قوای سه‌گانه استان در این جلسه را از نقاط مثبت در مسیر تصمیم‌گیری برای طرح‌‌های سرمایه‌گذاری عنوان و تصریح کرد: هدایت طرح‌ها با محوریت کارگروه، علاوه بر جلوگیری از هرگونه انحراف و فساد به تسریع در پاسخ استعلام‌ها و اجرای آن منتهی می‌شود.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری که بر اقتصاد و اشتغال استان تأثیرگذار است در کارگروه سرمایه‌گذاری ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی و گام به گام بر آن نظارت می‌شود.
سالاری خاطرنشان کرد: به منظور کاهش زمان اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری، پس از بررسی‌های اولیه دبیرخانه کارگروه، سرمایه گذاران به معرفی طرح و مطالبه‌های خود می‌پردازند و برای تجمیع نظرهای دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و تسریع در مقدمات تحقق طرح ها موافقت‌نامه‌ای تنظیم و براساس آن عمل می‌شود.
وی بررسی توانمندی‌های مدیریتی، مالی و تخصصی متقاضیان سرمایه گذاری را در مراحل نخستین اجرای طرح ها لازم دانست و گفت: با بررسی موارد و آسیب شناسی توسط دبیرخانه کارگروه، موافقت نامه اولیه صادر می شود تا در یک بازه زمانی مشخص نقشه‌راهی برای سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی باشد.
نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت به حداقل رساندن دیوانسالاری و کاغذ بازی های اداری برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: باید با برنامه ریزی صحیح و اجماع نظرهای کارشناسی و تسریع در نتایج استعلام ادارات و دستگاه های مختلف از ظرفیت بالای سرمایه‌گذاران بویژه در بخش‌های گردشگری و بوم گردی به بهترین شکل ممکن بهره گیری شود.
اسداله عباسی افزود: ایجاد کارگروه واحد برای کسب استعلام های مختلف به منظور سرمایه گذاری های کلان بخش خصوصی راهکاری مناسب برای استفاده از ظرفیت های گردشگری گیلان محسوب می شود.
رییس کل دادگستری گیلان نیز با قدردانی از رویکرد استاندار گیلان در مشارکت مدیران سه قوه در روند تصمیم‌گیری‌ها گفت: برخی موانع و محدودیت هایی در مسیر جذب سرمایه های بخش خصوصی وجود دارد که نیازمند تمرکز در رفع آنان است.
احمد سیاوش‌پور افزود: هماهنگی بیشتر دستگاه های مرتبط برای پاسخگویی و جلوگیری از هرگونه تقابل میان دستگاه‌ها و انحراف در هزینه‌کرد برخی تسهیلات دریافتی به چرخه اجرای طرح‌های سرمایه گذاری سرعت می‌بخشد.
در این جلسه سه طرح سرمایه‌گذاری در بخش‌های گردشگری و تولید کاغذ شهرستان‌های رودسر و رضوانشهر بررسی شد.
استان گیلان بدلیل برخورداری از مواهب طبیعی دارای ظرفیت ها و فرصت های بسیاری است.
این استان دارای بندری برای بارگیری و تخلیه کالا به ظرفیت شش و نیم میلیون تن در سال می باشد و نیز با دارا بودن یک منطقه آزاد تجاری با شش نوع کاربری مختلف و فرودگاه بین المللی و سه گمرک منطقه ای فعال و همچنین در دست احداث بودن ۲۰۰ کیلومتر راه آهن بین قزوین- رشت- انزلی جهت تکمیل مسیر کریدور شمال- جنوب، مزیت ویژه ای بخود گرفته و در کلیه بخشهای اقتصادی، قابلیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی را دارد و بستر برای فعالیتهای اقتصادی، آماده و مهیا است.

print

پاسخی بگذارید