تاریخ: ۲۲:۳۵ :: ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
استاندار گیلان: ۱۰۵ باند قاچاق مواد مخدر منهدم شدند

استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به رتبه برتر استان در اجرای طرح برخورد با توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان و انهدام ۱۰۵ باند قاچاق مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون نقش همکاری مردم در اجرای موفق مقابله با این بلای خانمانسوز را موثر خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان اظهار داشت: گیلان در اجرای طرح برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان طی سال جاری با بیش از چهار تن مواد مخدر کشف شده از نوع تریاک، هروئین، حشیش و شیشه، موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده است.

وی به آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر اشاره و بیان کرد: مواد مخدر زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی و عامل بروز مشکل و وقفه در  توسعه و شکوفایی جامعه است.

وی با اشاره به بررسی های علمی صورت گرفته و نقش موثر اقدامات فرهنگی و اجتماعی به موازات برنامه های مقابله ای در کاهش ابتلا و تقاضا افزود: با گسترش اقدامات فرهنگی، درمانی و بازتوانی می توان آسیب‌های مبتلایان به این مواد افیونی را کاهش داد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: اجرای ۲۰۴ طرح پاکسازی نقاط آلوده در استان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و نیز برنامه های مشابه توسط سپاه در مقابله با تهدیدات اجتماعی، موثر بوده است.

استاندار گیلان به همکاری و مشارکت مردم در اجرای طرح های موفقیت آمیز مقابله با مواد مخدر اشاره و اضافه کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، سمن‌ها، شوراهای اسلامی و دهیاران و براساس یافته ها و پژوهش های علمی و برنامه ریزی مدون نسبت به سبب شناسی و رفع مشکلات در نقاط آلوده اقدام شود.

وی ساماندهی معتادان از طریق روش درمان دادگاه مدار را یکی از طرح های پیشرو در حوزه مبارزه با مواد مخدر دانست که استان های دیگر را ترغیب به بهره مندی از این الگو کرده و ابراز امیدواری کرد تا شاهد درمان، بازتوانی و کاهش تقاضا در این بخش باشیم.

زارع همچنین بر ضرورت استمرار همکاری شهرداری های استان در خصوص اجرای ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر مبنی بر مراکز نگهداری از معتادان متجاهر تأکید کرد.

در این جلسه گزارش آخرین اقدامات انجام شده توسط دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گزارش میزان کشفیات و دستگیری های صورت گرفته در ۱۱ ماه سالجاری توسط پلیس مبارزه با موادمخدر، گزارش اقدامات آسیب شناسی صورت گرفته در حوزه شهرستان رشت توسط فرمانداری، گزارش مولفه های تأثیرگذار خانواده در امر گرایش به اعتیاد در حوزه جوانان و اثرگذاری آموزش در پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر توسط مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و گزارش اقدامات مشترک دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان درخصوص ساماندهی و کنترل معتادان متجاهر، تحت درمان و بهبودیافته ارائه شد.

گیلان دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

print

پاسخی بگذارید