تاریخ: ۱۳:۲۴ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
استفاده کشورهای حاشیه خزر از مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی

معاون سازمان بنادر با اشاره به رویکرد استفاده از حداکثر توان داخل برای تامین تجهیزات بندری، گفت:در نشست کمیته آب و هواشناسی کشورهای حاشیه دریای خزر مقرر شد از دستاوردها و نتایج مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی تعیین شده توسط ایران بهره برداری شود.

به گزارش اقتصاد شمال،محمدرضا الهیار در نشست خبری درباره خصوص جدیدترین روند تامین تجهیزات بندری، اظهار کرد: یکی از وظایف ما این است که حداکثر توان داخلی را در تامین تجهیزات استفاده کنیم. توجه به صنایع دانش بنیان در حوزه تجهیزات بندری یکی از وظابف ماست

وی تصریح کرد:‌ در همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی به مسائل مربوط به تجهیزات ساحلی، فراساحل، خطوط لوله، تجهیزات و مصالح نوین سازه های ساحلی، انرژی های تجدیدپذیر، بازرسی و تعمیر و نگهداری سازه های فراساحلی و… پرداخته خواهد شد.

وی با بیان این که ایران در حوزه سازه های دریایی از کشورهای منطقه جلوتر است، افزود: به دنبال آن هستیم که پتانسیل‌های داخلی حوزه دریایی و بندری به عرضه بین المللی ارائه شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر همچنین از اعلام آمادگی ۳۶ کشور برای حضور در همایش امسال خبر داد و تصریح کرد: مقالات ارائه شده در همایش سواحل، بنادر و سازه های دریایی کاربردی خواهد بود.

الهیار با اشاره به برگزاری نمایشگاه در حاشیه همایش سواحل بیان کرد:  در نشست اخیر کمیته آب و هواشناسی متشکل از کشورهای حاشیه دریای خزر (CASPCOM) مقرر شد از دستاوردها و نتایج مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) تعیین شده توسط جمهوری اسلامی ایران بهره برداری شود.

قرار است سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی ۵ تا ۷ آذر امسال در تهران برگزار شود.

منبع:تسنیم

print

پاسخی بگذارید