تاریخ: ۲۳:۳۷ :: ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
استقرار صرافی در پایانه مرزی آستارا پیگیری می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا از تمهید مقدمات ایجاد صرافی در پایانه مرزی این شهرستان، به منظور راحتی مسافران و گردشگران در تبادل ارز خبر داد.

سامان ساسانیان روز یکشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری آستارا اظهار کرد: در آستانه ورود زائران خارجی اربعین حسینی از مرز این شهرستان جهت عزیمت به کربلا، استقرار صرافی در پایانه مرزی آستارا با جدیت پیگیری می شود.

وی ادامه داد: صرافی، مختص زائران اربعین نیست و در صورت مفید بودن برای گمرک و پایانه مرزی آستارا، برای همیشه فعال خواهد بود.

وی گفت: مسئولان بانک مرکزی در جلسه ای در مرکز گیلان از تعریف نشدن پول های رایج گرجستان و جمهوری آذربایجان در شبکه بانکی خبر دادند و مشکل تبادل اینگونه ارز در آستارا، با استقرار صرافی رفع نخواهد شد.

منصور بابایی مدیر پایانه مرزی آستارا نیز در این جلسه گفت: کارهای مقدماتی استقرار صرافی انجام گرفته و استعلام های لازم در حال اخذ است و به زودی در ورودی پایانه دایر خواهد شد.

اداره کل گمرک آستارا در مرداد ماه امسال از افزایش ۷۰ درصدی شمار مسافران تردد کننده در پایانه مرزی این شهرستان، نسبت به سال ۹۶ خبر داده بود.

در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار زائر خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا به ایران وارد و به کربلا عزیمت کرده بودند و پیش بینی می شود این رقم امسال به ۱۵ هزار زائر افزایش یابد.

بر اساس مستندات تاریخی، گمرک آستارا در سال ۱۲۰۵ در دوره عباس میرزا ولیعهد فتحعلیشاه قاجار فعال بوده و ساختمان چوبی و تاریخی آن در حاشیه رودخانه مرزی آستاراچای بین ایران و جمهوری آذربایجان، بخشی از تاریخ قطور گمرکات کشور ماست.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

print

پاسخی بگذارید