نگاهی به سفر رئیس جمهور به گلستان
تاریخ: ۱۵:۳۶ :: ۱۳۹۷/۱۰/۲۴

روحانی با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون تحول بزرگ برای استان خواهد بود از آغاز عملیات برقی شدن راه آهن اینچه برون به گرمسار، در آینده نزدیک خبر داد و گفت: حمل بار از این مسیر از دو به 12 میلیون تن قابل افزایش است.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال ، رییس جمهور که در سفری دو روزه به استان گلستان سفر کرده بود  در جمع مردم گلستان با بیان اینکه آماده روابط دوستانه با یکی دو کشور منطقه هستیم، تاکید کرد که اکنون با همسایگان خود بهترین روابط را داریم.

 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در جمع مردم گنبدکاووس در ورزشگاه تختی این شهر گفت: برخی ها می خواهند غذا، دارو و تجهیزات مردم را دچار محدودیت کنند.

** تحول بزرگ در اینچه برون 
روحانی با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون تحول بزرگ برای استان خواهد بود از آغاز عملیات برقی شدن راه آهن اینچه برون به گرمسار، در آینده نزدیک خبر داد و گفت: حمل بار از این مسیر از دو به 12 میلیون تن قابل افزایش است.
روحانی همچنین به تحریم های آمریکا در بانک، نفت، کشتیرانی و… اشاره کرد و افزود: سخت است اما در مقابل شان موفق خواهیم شد و برای این کار باید در روز سختی همه کنار هم باشیم.
رییس دولت تدبیر و امید یادآور شد که دولت با تمام توان خادم مردم است و امروز روز امتحان همه است و باید با استقامت، پیوندها را مستحکم تر کنیم.
روحانی به مردم گنبد این اطمینان را داد که محرومیت های بهداشتی و درمانی شهر و دیارشان رفع می شود.
او از ساخت 5 بیمارستان جدید در گلستان خبر داد و گفت: تا پایان دولت دوازدهم یک هزار تخت بیمارستانی در استان افزوده می شود.

** تاکید بر نقش آفرینی مردم در تصمیم سازی کشور 
رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه نقش آفرینی مردم در تصمیم سازی کشور برای ما مهم است، گفت: بعد از انقلاب در تمام انتخابات ها،تصمیم گیرنده اصلی مردم هستند و آنها انتخاب می کنند که چه کسانی بر کرسی مسوولیت بنشیند.
وی اظهار داشت: شما مردم بزرگ دیار گلستان بودید که در سال 92 و 96 با رای بلندتان بار مسوولیت را بر دوش ما گذاشتید.
روحانی گفت: ورق زدن تاریخ این استان نشان می دهد در بعضی شهرها 95 درصد مردم به این بنده کوچک رای دادند که در برابر عظمت و احساس مسوولیت مردم سر تواضع فرودی می آورم.
رییس جمهوری تصریح کرد: هر کاری برای این مردم بکنیم، تنها ذره کوچکی از وظایفی که بر دوش داریم را ادا خواهد کرد.

** تمرکز دولت در بودجه سال آینده بر رفع محرومیت ها است 
روحانی به بودجه سال آینده کشور اشاره کرد و گفت: تمرکز دولت برای کمک به مردم در برخی تبصره ها مانند تبصره 14 ، 18 19 و 21، نشان دهنده عزم جدی دولت برای رفع محرومیت ها بوده و اولین قدم در تبصره 14 برای ادامه کمک به اقشار محروم جامعه است.
رئیس قوه مجریه تصریح کرد: برای رفع فقر مطلق نیز هفت هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و بخشی از اعتبارات تبصره 18 صرف تحول اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های جوانان خواهد شد.
رییس جمهوری اظهار داشت: می دانیم که در این مقطع حساس، جوان های ما باید در مسیر اشتغال قرار بگیرند و خوشبختانه آمار امسال گلستان در این بخش مطلوب است و یک درصد از آمار بیکاری این استان کاهش یافت.
وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در استان قدم های بزرگی برداشته ایم اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی بیان کرد: اگر چه شغل های زیادی در کشور ایجاد می شود اما هر ساله بر تعداد متقاضیان شغل نیز افزوده می شود.
وی با بیان اینکه تحرک در بخش مسکن می تواند موجب ایجاد فرصت های شغلی و کاهش بیکاری شود، ادامه داد: در تبصره 18 بودجه سال آینده همچنین شاهد تحرک وسیع در ساخت و ساز مسکن خواهیم بود و با تاکید دولت 100 هزار واحد مسکونی توسط وزارت مسکن و توسعه گران مسکن ساخته می شود.
روحانی بیان کرد: در یک سال قبل هزار و 500 میلیارد تومان وام بانکی برای استان در زمینه ایجاد شغل پرداخت شد که عامل خوبی برای تحرک اقتصادی است.

** رونق گردشگری باعث تحول استان گلستان می شود 
رئیس جمهوری با بیان اینکه یکی از بخش های مهمی که می تواند موجب تحول در گلستان شود، بهره مندی بیشتر از جاذبه های گردشگری است، ادامه داد: گلستان معبر نیست تا مردم ازآن برای عبور و رسیدن به مشهد استفاد کنند بلکه باید به مقصدی برای گردشگران تبدیل شود.
روحانی گفت: باید شرایطی فراهم شود تا مدت زمان حضور گردشگران در استان بیشتر شود و از این طریق بر تعداد مشاغل استان نیز افزوده شود.
روحانی ادامه داد: در این سفر قرار است چند هتل و مناطق بومگردی برای جذب گردشگران در گلستان افتتاح شود.

** آب و کشاورزی استان گلستان مورد توجه دولت است 
رییس جمهوری بر لزوم بهره برداری حداکثری از زمین های کشاورزی استان نیز تاکید کرد و گفت: در سفر گذشته دولت به استان قول دادم که 22 هزار هکتار از اراضی شوره زار شمال استان زهکشی شود که تاکنون 34 هزار هکتار از این زمین ها زهکشی شد و تا پایان دولت دوازدهم 50 هزار هکتار دیگر از این اراضی زهکشی خواهد شد.
وی گفت: با اجرای این طرح بر بهره وری زمین ها افزوده شده و گام بزرگی در مسیر توسعه اشتغال و درآمد مردم استان برداشته می شود.
روحانی با بیان اینکه یکی دیگر ازموضوعات مورد توجه در استان، مشکل آب است، گفت: راه هایی برای تامین آب مورد نیاز استان وجود دارد که باید از همه آنها برای مصارف کشاورزی، شرب و صنعت و در راستای ایجاد تحول در استان استفاده کنیم.

**مجتمع آبرسانی مراوه تپه با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

رییس آب و فاضلاب روستایی مراوه تپه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این مجتمع آبرسانی به صورت متمرکز در روستای آق امام این شهرستان واقع است.
سیدمحمود زین الدین افزود: آب شرب این مجتمع از یک حلقه چاه عمیق در روستای قرناوه سفلی تامین و دارای 18 کیلومتر خط انتقال در چهار مخزن و ایستگاه پمپاژ است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این مجتمع آبرسانی که برای عملیات اجرایی آن 145 میلیارد ریال هزینه شده است، افزون بر 10 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.
روستای آق امام با 400 خانوار جمعیت در 25 کیلومتری جنوب شرق مرکز شهرستان مرزی مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع شده است.

**بهره برداری از واحد پرورش شتر در آق قلا آغاز شد

 با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و شماری از مسوولان استانی بهره برداری از نخستین مزرعه صنعتی پرورش شتر با اعتبار پنج میلیارد ریال در روستای قانقرمه شهرستان آق قلا آغاز شد.

اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید کشور نیز در بازدید از مزرعه پرورش شتر در روستای قانقرمه شهرستان آق قلا به خبرنگاران گفت: این صندوق هر سال مبلغ 15هزار میلیارد ریال وام در بخش های مختلف پرداخت می کند.
وی اظهار داشت: راهبرد اصلی صندوق، حمایت از توسعه کسب و کار در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی است.
**وزیر نیرو: 17 میلیون روستایی از آب شرب سالم بهره مند هستند

 وزیر نیرو اعلام کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تا الان 17 میلیون نفر از اهالی روستاهای کشور از آب شرب سالم بهره مند شده اند.

 رضا اردکانیان روز دوشنبه درمراسم افتتاح مجتمع آبرسانی به 16 روستای بخش مرکزی شهرستان مرزی مراوه تپه واقع در شرق استان گلستان، افزود: از مجموع جمعیت روستایی برخوردار از آب شرب سالم 6 میلیون نفر آنان از سال 92 تا الان از این نعمت بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: هم اکنون در استان گلستان 105 پروژه درحوزه آب و آب و فاضلاب شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر38 هزار و 500 میلیارد ریال در دست اجرا است.
اردکانیان همچنین از طرح توسعه نیروگاه مراوه تپه تاسال آینده خبر داد و گفت: ظرفیت این نیروگاه که 8 مگاوات آن به بهره برداری رسیده تا تابستان سال آینده به 12 مگاوات افزایش می یابد.
وزیر نیرو از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و توسعه شبکه برق مراوه تپه نیز خبر داد.
با بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستای آق آمام که آب شرب آن از یک حلقه چاه عمیق در روستای ‘قرناوه سفلی’ تامین و دارای 18 کیلومتر خط انتقال در چهار مخزن و ایستگاه پمپاژ است، مبلغ 145 میلیارد ریال هزینه شده و افزون بر 10 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

**مجتمع فرآوری تخم مرغ پاستوریزه در گلستان بهره برداری شد

به گزارش ایرنا و براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی این واحد فرآوری تخم مرغ پاستوریزه به ظرفیت 10 هزار تن و با سرمایه گذاری 63 میلیارد ریال و اشتغال زایی 14 نفر اجرا شده است.
در مراسم بهره برداری این مجتمع، مشاور وزیر و مدیرکل استان های وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طببعی کشور، نمایتده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان حضور داشتتد.
فاضل آباد در 30 کیلومتری شرق گرگان (مرکز استان گلستان) واقع است.

**وزیر جهادکشاورزی از طرح ترسیب کرین گالیکش بازدید کرد

گنبدکاووس – ایرنا – محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز دوشنبه از طرح های در دست اجرا در قالب طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه پایدار روستایی گلستان (ترسیب کربن) در حوزه آبخیز اوغان شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان بازدید کرد.

 طرح های آبخیزداری شامل سازه سرشاخه گیر سنگ و ملات، 80 هکتار جنگل کاری، 73 هکتار علوفه کاری، 120 هکتار نهال کاری مشارکتی و 60 هکتار کاشت گل محمدی که به صورت مشارکتی در دست اجراست.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در این پیوند به خبرنگار ایرنا گفت: حوزه اوغان گالیکش پایلوت دوم طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه پایدار روستایی گلستان ( ترسیب کربن) به شمار می رود.
ابوطالب قزلسفلو افزود: این حوزه 28 هزار هکتار وسعت دارد که هفت هزار و 540 هکتار آن زمین زراعی شیبدار و 9 هزار و 656 نفر جمعیت ساکن روستایی در 18 نقطه دارد که شغل اصلی آنان کشاورزی و دامپروری است.
به گفته وی اعتبار مصوب ملی و استانی حوزه آبخیز اوغان در سال 97 حدود 25 میلیارد ریال می باشد.
مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز به ایرنا اعلام کرد که همزمان با سفررییس جمهوری به گلستان 20 پروژه در قالب 614 طرح عمرانی و تولیدی با سرمایه گذاری 19 هزار و 350 میلیون ریال با حضور وزیر جهادکشاورزی بهره برداری یا کلنگ زنی می شود که برای هشت هزار و 451 نفر ایجاد فرصت شغلی پایدار دارد.
این پروژها قرار است عصر امروز (دوشنبه) به صورت متمرکز در شهرستان گُمیشان به طور رسمی بهره برداری و کلنگ زنی شود.
سفر نخست دولت تدبیر و امید به گلستان آذر سال 93 انجام شد که مصوبه های خوبی در حوزه های مختلف استان و از جمله رونق بخش کشاورزی داشت.

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بهره برداری 158 پروژه گردشگری در گلستان همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان خبر داد.

 علی اصغر مونسان  افزود:در سفر امروز ریاست جمهوری به گلستان 158 پروژه اعم از هتل و مجتمع های گردشگری به بهره برداری خواهد رسید.
معاون رئیس جمهوری بیان کرد: در همین راستا پروژه هایی به ارزش 1600 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های گردشگری در حال انجام است که با بهره برداری از آنها استان گلستان می تواند به عنوان یک قطب گردشگری و بیش از آن چیزی که در حال حاضر است، خود را نشان دهد.
پروژه های گردشگری استان گلستان قرار است امروز از طریق ویدئو کنفرانس و در ارتباط مستقیم با رییس جمهوری به صورت متمرکز و همراه با سایر پروژه ها افتتاح شود.

منبع :ایرنا

print

پاسخی بگذارید