اعتبار 40میلیارد تومانی کمربندی جنوبی بابل

فرماندار بابل گفت که دولت برای تکمیل کمربندی جنوبی این شهرستان 400 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

به گزارش اقتصاد شمال ،قربانعلی ولی زاده  افزود: این کمربندی اردیبهشت ماه سال پیش زیر بار ترافیک رفت و اعتبار جدید از منابع ملی و از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای تکمیل کارهای باقی مانده اختصاص یافته و ابلاغ شده است.
کمربندی جنوبی بابل یکی از قدیمی ترین کمربندی شهرهای مازندران است که کار ساختش 16 سال پیش آغاز شده بود. این کمربندی تاکنون به صورت رسمی افتتاح نشده ولی با توجه به اهمیتش در گره گشایی از ترافیک شهر بابل به صورت غیر رسمی زیر بار ترافیک رفت.
فرماندار بابل توضیح داد: بعضی کارهای مورد نیاز برای تکمیل کمربندی باقی مانده است که از جمله آن تقاطع های ورودی و خروجی، ساخت یک میدان، ایجاد پل هوایی و یک روگذر است که با اعتبار تخصیص یافته، انجام خواهد شد.
وی افزود: همچنین با توجه به اینکه بخش زیادی از کمربندی جنوبی بابل در مسیر زمین‌های شالیزاری مردم قرار دارد، باید برای تردد کشاورزان به این اراضی اقدامات زیرساختی با رعایت نکات ایمنی انجام بگیرد که ساخت سه دوربرگردان، 12 رمپ و نیز ساماندهی ورودی و خروجی از جمله آنهاست.
ولی زاده لکه گیری آسفالت تمامی مسیر کمربندی را هم از جمله نیازهای ضروری دانست و گفت که از محل اعتبارات جدید این کار هم انجام خواهد شد.
کمربندی جنوبی بابل به عنوان بزرگ ترین شهر مازندران دارای 6زیرگذر و سه روز گذر است. این کمربندی که شاهراه ارتباطی بین شرق و غرب استان مازندران به شمار می رود، ترافیک مسیرهای جاده بابل به آمل، شهید صالحی و گنج افروز و جاده بابل به قائمشهر را هدایت می کند و در روستای ‘ هتکه پشت ‘ به طول 16.5 کیلومتر به پایان می رسد.
تاکنون برای این طرح بیش از یکهزار و 300 میلیارد ریال هزینه شده است.
شهرستان 530 هزار نفری بابل دارای هفت شهر و 6 بخش است.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید