اوقاف مازندران انجام داد
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۱۸:۳۶ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
اعزام ۱۰۱ مبلغ در طرح نوروزی آرامش بهاری

اعزام ۱۰۱ مبلغ در طرح نوروزی آرامش بهاری معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف مازندران از اعزام ۱۰۱ مبلغ در طرح آرامش بهاری استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد شمال به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام مسعود قربانی در نشست مبلغین طرح آرامش بهاری در ساری با بیان اینکه امسال هشتمین سال اجرای طرح آرامش بهاری اوقاف مازندران است، اظهار کرد: این طرح از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۴ فروردین ۹۸ در مازندران اجرا می‌‌شود.
وی افزود: این طرح در ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران با هدف خدمات‌رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با توجه به منویات رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی) و نشر معارف اسلامی، باور‌های دینی و سبک زندگی اسلامی اجرا می‌شود.
حجت الاسلام قربانی از اعزام ۱۰۱ مبلغ بومی و غیربومی به سراسر مازندران خبر داد و اظهار کرد: ۴۱ مبلغ بومی، ۴۱ مبلغ اعزامی از قم و ۱۲ مبلغ مستقر در طرح آرامش بهاری مازندران فعالیت می نمایند.
معاون اوقاف مازندران در ادامه با بیان اینکه تا ۱۴ فروردین طرح آرامش بهاری ادامه دارد، گفت: در این طرح از مبلغانی در خیمه معرفت طرح آرامش بهاری به‌کارگیری شده که ۴۵ ساعت دوره مهارتی در زمینه مشاوره دینی،اجتماعی گذراندند.
وی با بیان اینکه خدمات اوقاف در زمینه موقوفات و بقاع متبرکه گسترده است از مبلغین خواست نسبت به تشویق مردم برای مشارکت در امر ساخت و ساز امامزادگان تبلیغ کنند.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف مازندران بیان احکام بین دو نماز را هرچند کوتاه بین دو نماز مهم عنوان کرد و افزود: مبلغین در این ایام نسبت به وقف و اثرات و خدمات آن و همچنین تبیین احکام وقف اهتمام ورزند.
حجت الاسلام قربانی از سطح بندی بقاع میزبان طرح آرامش بهاری برای تعطیلات نوروزی پیش رو خبر داد و گفت : بقاع متبرکه بر اساس میزان حضور و استقبال زائران ، موقعیت مکانی و چگونگی دسترسی افراد به آنها به سه سطح ، ۱ ، ۲ و سطح ۳ تقسیم شده اند.
وی با اعلام این که سطح بندی تنها در برپایی کمپ های پذیرائی و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی تاثیر دارد ، افزود :این تقسیم بندی هیچ تاثیری در ارائه خدمات به مسافران نوروزی نخواهد داشت .

print

پاسخی بگذارید