رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان از آغاز به کار نمایندگی مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران نمایندگی استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد شمال به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی گیلان   روهام قلیچی گفت: این نمایندگی به منظور کمک به تحقیق و پیشرفت امور بازرگانی و صنایع کشور و ایجاد امکانات علمی جهت شماره گذاری تولیدات صنعتی ، کالاهای تجاری و خدمات عمومی شروع به فعالیت کرده است.
وی به مزایای حاصل از پیوستن به نظام ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران اشاره و اظهار کرد: با توجه به منافع سازمان های عرضه کننده و خریدار کالا ، عرضه کنندگان می توانند با عضویت در ایران کد، محصولاتشان را در یک نمایشگاه مجازی دائمی ( سایت اطلاع رسانی ملی کالا) معرفی کنند که در ثبت رسمی آن در سطح ملی در این سامانه جامع بسیار حائز اهمیت است .
وی همچنین کدهای ملی مربوط به کالاهای تولیدی را به عنوان کلید دریافت سفارش به خریداران جهت جذب اعتماد و سهم بازار بیشتر دانست و تصریح کرد: شرکت در نمایشگاه مجازی جامع و یکپارچه عرضه محصولات، شناسنامه دار شدن کالاها و خدمات مربوطه از ویژگی های این مرکز است.
قلیچی اطلاع رسانی کامل و با برد وسیع و ایجاد کلید و زبان مشترک ارتباطی با خریداران ، افزایش امکان فروش به موسسات ، موفقیت در منبع یابی رقابتی و ایجاد امکان فروش مناسب تر ، صرفه جویی کلان اقتصادی از طریق مدیریت بهینه کالاهای در جریان، شناسنامه دار شدن کالاهای تحت پوشش ، امکانپذیر شدن تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی خریدها و مصارف ، تسهیل مدیریت موجودی در انبار و اموال ، کاهش هزینه نهایی و برخورداری از لجستیک موثر و یکپارچگی بستر اطلاعاتی اقلام جهت استفاده از اطلاعات ساختاری را از دیگر فواید این سامانه عنوان کرد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع سامانه کد گذاری کالا و خدمات تصریح کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به مرکز آموزش بازرگانی واقع در خیابان بیستون جهت ثبت نام در این سامانه اقدامات لازم را انجام دهند.

print

پاسخی بگذارید