تاریخ: ۲۳:۱۷ :: ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
افتتاح چهار پروژه گردشگری و زیربنایی در بخش مرکزی رشت

چهار پروژه گردشگری و زیربنایی در دومین روز از گرامیداشت هفته دولت در بخش مرکزی شهرستان رشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یک واحد بومگردی ملکی با هزینه ۶۰ میلیارد ریال در تخسم و واحد پذیرایی با هزینه کرد ۳۵ میلیارد ریال در سقالکسار بخش مرکزی شهرستان رشت راه اندازی شد.

بهره برداری از اجرای آسفالت راه روستای گردشگری سقالکسار با هزینه یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون ریال و تقویت شبکه برق بخش مرکزی با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال هم طرح های دیگری است بهره برداری شد.

هفته دولت امسال ۱۷۵ پروژه با اعتبار حدود یک هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان در مناطق مختلف شهرستان رشت به بهره برداری می رسد که از این تعداد ۱۲۱ پروژه با هزینه کرد حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از پروژه های بخش دولتی و ۵۴ پروژه با اعتبار حدود یک هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان مربوط به پروژه های بخش خصوصی است.

افتتاح طرح های هفته دولت موجب اشتغالزایی یک هزار و ۱۱ نفر به صورت موقت و یک هزار و ۳۵۷ نفر به صورت دائمی صاحب شغل می شود.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان رودبار از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل می باشد که دارای ۱۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۱۸۴۴۵ نفر که ۶۹۸۰۱۴ نفر شهری و ۲۲۰۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

شهرستان رشت از مناطق مستعد برای جذب گردشگر به شمار می آید.

print

پاسخی بگذارید