تاریخ: ۲۳:۲۵ :: ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
افتتاح ۱۱پروژه زیرساختی درمنطقه آزاد انزلی

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از افتتاح و آغاز عملیات اجرای ۱۱ طرح زیرساختی، تولیدی وخدماتی همزمان با سفر ریاست جمهوری در گیلان خبر داد.

به گزارش اقتصاد شمال، رضا مسرور صبح سه شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: برای آغاز عملیات اجرایی این طرح ها و افتتاح پروژه ها دو هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده و اشتغالزایی ۴۸۳نفر درمنطقه آزاد انزلی را به دنبال دارد.
وی افزود: عملیات اجرایی ۲ پست اسکله جدید با میزان سرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و با اشتغالزایی برای ۶۰ نفر به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دبیرشورایعالی مناطق آزاد کشور در مرکز همایشهای بین المللی منطقه آزاد انزلی آغاز می شود.
مسرور با اشاره به اینکه دومین پست اسکله از مجموعه چهار پست اسکله در حال احداث با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه از طریق ویدئو کنفرانس به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار می گیرد خاطر نشان کرد: این پست اسکله با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای ۳۰ نفر شروع به کار می کند.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی همچنین گفت:افتتاح هشت سیلو با ظرفیت ۳۰ هزار تن با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و ایجاد فرصت شغلی برای ۲۰ نفر در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین از دیگر پروژه های سفر رییس جمهوری و هیات همراه است .
مسرور افزود: دو مخزن سوخت ۱۴ هزار متر مکعبی با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی با اشتغالزایی برای ۱۵ نفر نیز در منطقه آزاد انزلی به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، از افتتاح رسمی دو انبار به مساحت ۱۰ هزار مترمربع با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی ۲۰ نفر خبر داد و اظهار کرد: چهار مخزن روغن نیز با ظرفیت۱۴ هزار و ۱۰۰ متر مکعب به صورت رسمی افتتاح می شود که برای این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی صورت گرفته و زمینه ایجاد شغل برای ۱۰ نفر را فراهم می کند.
وی با اشاره به بهره برداری از چهار طرح سرمایه گذاری تولیدی در منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: این طرح ها و پروژه های تولیدی و صنعتی که با دستور رییس جمهوری به بهره برداری می رسد در بخشهای پوشاک، مزرعه پرورش آبزیان ، تولید MDF با روکش ملامین ، تولید آب آشامیدنی طعم دار و بسته بندی و فرآوری دانه خوراکی با سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی افتتاح شده و موجبات اشتغالزایی برای بیش از۸۰ نفر را فراهم می کند.
رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: افتتاح فاز جنوبی مجتمع تجاری برند سنتر با مساحت ۱۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از جمله پروژه های تجاری و خدماتی مورد بهره برداری در سفر هیات دولت است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید